דיגיטל וטק

טראמפ מנסה לחסל את טיקטוק ומתנגד למכירתה למיקרוסופט

לאחר שנשיא ארה"ב הודיע כי יחתום על צו נשיאותי שיחסום את האפליקציה שבבעלות בייטדאנס הסינית, החברה התקפלה והחלה במשא ומתן למכירה למיקרוסופט, אלא שאז, הנשיא טראמפ התנגד לעסקה וגרם לעצירת המשא ומתן 
רועי בהריר-פרל | 
טיקטוק, דונלד טראמפ (צילום freepik, יחצ)
הלילה (שבת) דווח בוול סטריט ג'ורנל כי טראמפ מתנגד למכירת טיקטוק למיקרוסופט, מה שהוביל לעצירת המשא ומתן בין החברות. הדיווח מגיע מספר ימים לאחר שנשיא ארה"ב הודיע כי יוציא צו נשיאותי שיחסום את יישומון הסרטונים הקצרים.
כתוצאה מכך, ענקית הדיגיטל הסינית בייטדאנס, שאוחזת בבעלות על טיקטוק, הסכימה למכור את כל פעילותה בארצות הברית לחברה אמריקאית. כידוע, הנשיא טראמפ ובכירים אחרים בממשל האמריקאי חושדים כי טיקטוק היא כלי שבו משתמשת הממשלה הקומוניסטית בסין כדי לעקוב אחר אזרחיה כחלק ממלחמת הסחר בין המעצמות, שהולכת ומתעצמת מאז פרוץ משבר הקורונה.
למרות כניעתה של בייטדאנס, לא בטוח שעצם נכונותה למכור את פעילותה של טיקטוק לחברה אמריקאית מספיקה כדי להבטיח את המשך פעילותה בארצות הברית. זאת, כיוון שהנשיא טראמפ הכריז במהלך סוף השבוע על כך שיחתום על צו נשיאותי לחסימתה כבר בימים הקרובים, תוך הפעלתו של חוק החירום למעצמות כלכליות בינלאומיות. מצד שני, בימים האחרונים דווח כי חברת הענק מיקרוסופט מביעה עניין ברכישת הפעילות של טיקטוק בארצות הברית ומסכימה לקחת אחריות על ביטחון המידע של אזרחי ארצות הברית המשתמשים בה. נכון לעכשיו, לא ברור איזה מבין שני המהלכים הנ"ל ייצא לפועל קודם לכן, כך שעתידה של טיקטוק בארצות הברית עדיין לוט בערפל.
ניתן להניח שחברות אמריקאיות אחרות יפזלו לעברה של טיקטוק, שכן מדובר באפליקציה עם כ-2 מיליארד הורדות ויותר מ-80 מיליון משתמשים בכל יום. בארצות הברית בלבד, היישומון הגיע ל-165 מיליון הורדות - והפופולריות שלו גדלה מיום ליום. למעשה, טיקטוק היא האפליקציה הסינית הראשונה אי פעם שהצליחה לחדור לשוק האמריקאי - זאת, בעקבות מיזוגה עם הרשת החברתית מיוזיקלי בשנת 2017. החשד של הממשל האמריקאי כי מדובר בסוג של סוס טרויאני עלה עוד ב-2019 והוועדה להשקעות זרות בארצות הברית פתחה בחקירה של המיזוג.
חשוב לציין כי כ-70% מהמשקיעים הלא סינים של בייטדאנס הם אמריקאים. לאחרונה אף פורסם כי חברת ההשקעות האמריקאית ג'נרל אטלנטיק שוקלת לקנות את השליטה בטיקטוק לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה