דיגיטל וטק

החשודים בפריצת הענק לטוויטר: צעירים בני 17-22

הצעירים חשודים שפרצו לחשבונות הטוויטר האישיים של מפורסמים ובכירים בעולם, ופרסמו בשמם הודעות במטרה לגרוף כספים לכיסם
רועי בהריר-פרל | 
ברק אובמה, קניה ווסט ואילון מאסק (צילום צילום מסך, mtv, istock)
נפתרה תעלומת הפריצה לחשבונות הטוויטר של ברק אובמה, ביל גייטס, ג'ו ביידן, קנייה ווסט, אילון מאסק, אפל ואובר: הנאשם, שנעצר במהלך סוף השבוע האחרון, הוא נער בן 17 בשם גרהם קלארק מהעיר טמפה שבפלורידה, ארצות הברית. לצדו, נעצרו שני צעירים נוספים מבריטניה ומארצות הברית - מייסון שפרד (19) ונימה פאזלי (22) - בגין חשד לפריצות אחרות לחשבונות טוויטר.
קלארק ניצב כעת בפני 30 סעיפי אישום, לרבות סעיפים שנוגעים להונאה, למרמה, לשימוש במידע אישי ולגישה למכשיר אלקטרוני ללא סמכות. "קלארק גנב את זהותם של אישים בולטים ופרסם בשמם הודעות המפנות את הקורבנות לשלוח כסף וירטואלי במטבע ביטקוין", צוין בכתב התביעה לאחר במהלך החקירה התברר שהחשבון שאליו שלחו הנעקצים יותר מ-100 אלף דולר ביום שייך לו. שני החשודים האחרים נאשמים בהונאה ברשת, בהלבנה כספים ובהדחה לעבירות.
העוקץ עצמו, כפי שדווח כאן, היה פשוט למדי: קלארק פרסם הצעה בחשבונות הנ"ל, לפיה עוקב שישלח לו כסף בביטקוין יקבל בתמורה שווי כפול. מאחר שמדובר בחשבונות של אישים "רציניים" בעלי ממון רב, לא מעט עוקבים נפלו בפח ועשו זאת. אנדרו וורן, התובע של מחוז הילסברו, אמר סהצהרתו בין השאר כי  "מטרת ההונאה הייתה לגנוב כסף מאנשים פשוטים ברחבי ארצות הברית", והוסיף כי ההונאה המסיבית הזאת תוכננה ממש כאן בחצר האחורית שלנו - ואנחנו לא מוכנים לקבל את זה. הקורבנות העיקריים, חשוב להבין, הם לא האנשים המפורסמים והסלבריטאים".
על הגילוי אחראים משרד המשפטים האמריקני וה-FBI לאחר חקירה מאומצת בקנה מידה רחב. "הם פעלו במהירות כדי לחקור ולזהות את מבצע ההונאה הנרחבת והמתוחכמת - ואני רוצה לברך אותם על כך", סיכם וורן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה