דיגיטל וטק

טראמפ: ארה"ב צריכה לקבל חלק מהנתח של עסקת טיקטוק-מיקרוסופט

נשיא ארה"ב אפשר את המגעים של בייטדאנס מול מיקרוסופט, אך למרות שהוא מתנגד לעסקה, הוא מוכן להקצות 45 יום למימושה. כעת הוא דורש נתח מסכום העסקה למשרד האוצר האמריקני
רועי בהריר-פרל | 
קווין מאייר, דונלד טראמפ (צילום פייסבוק/קווין מאייר, Gage Skidmore)
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דורש נתח מעסקת טיקטוק-מיקרוסופט. כך לפי דיווחים בתקשורת העולמית. טראמפ ניהל לפני מספר ימים שיחה עם מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, ואמר לו כי אם תתקיים העסקה, על משרד האוצר האמריקאי לקבל נתח מסכום הרכישה.
"אמרתי לו שמה שלא יהיה המחיר, נתח משמעותי ביותר מהמחיר יצטרך להגיע למשרד האוצר האמריקאי, כי אנחנו אלה שמאפשרים את העסקה הזו". אמר טראמפ בתדרוך בבית הלבן. "כרגע, אין להם (לבייטדאנס, ש.ט) שום זכויות אלא אם אנחנו נותנים להם אותן, אז אם אנחנו ניתן את הזכויות, זה (הכסף, ש.ט) חייב להגיע אל המדינה הזו".
כרגע, המגעים לרכישת הפעילות של טיקטוק מחברת האם הסינית שלה בייטדאנס נמשכים. העסקה צפויה, להתבצע עד ה-15 בספטמבר 2020. על פי הצהרת החברה, ייתכן שתצטרפנה לעסקה רוכשות נוספות. השאלה שנותרת היא האם ארה"ב תקבל נתח מהעסקה, כיוון שנראה שטראמפ מתכוון להפיק רווח מהעניין. 
טראמפ, כידוע, סבור שטיקטוק, שנכנסה בשנה האחרונה לעשירייה הפותחת של האפליקציות המורדות בעולם (ונמצאת כעת במקום השביעי), היא למעשה רוגלה של הממשלה הקומוניסטית בסין ולכן הוא מאיים לחסום אותה בפני אמריקאים. מיקרוסופט מצדה הצהירה כי במידה שטיקטוק תעבור לבעלותה, היא תיקח אחריות מלאה על פרטיות המידע של משתמשיה. 
בכל מקרה, מדובר בהצהרת כוונות רצינית של מיקרוסופט, שעשויה להיכנס לשוק הרשתות החברתיות ושם להתחרות מול פייסבוק. עד כה, שתי החברות שמרו על קשר חם למדי: מיקרוסופט השקיעה בפייסבוק כ-240 מיליון דולר ונפרדה משירות משחקי הוידאו בסטרימינג מיקסר, תוך ידיעה שמנוייה יעברו מיד לשירות המתחרה של פייסבוק. זאת ועוד: לאחרונה פייסבוק החליטה לסגור את היישומון לאסו, שמזכיר מאוד בתכונותיו את טיקטוק - זאת, לאחר שב-2016 לא הצליחה לרכוש את רשת הסרטונים הקצרים מיוזיקלי, שנמכרה שנה לאחר מכן לבייטדאנס ב-800 מיליון דולר ומוזגה עם טיקטוק.
בהמשך, כאילו כדי ללבות את האש, טיקטוק התמקמה במשרדים הישנים של וואטסאפ בעמק הסיליקון (לאחר שזו נרכשה על ידי פייסבוק) ועל פי דיווחים שונים החלה לזמן עובדים של מארק צוקרברג לראיונות עבודה. בקיצור, פייסבוק וטיקטוק בדו-קרב אימתני - וכעת נראה שמיקרוסופט בחרה צד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה