דיגיטל וטק

"גנב סודות מסחריים": בכיר לשעבר בגוגל ייכנס ל-18 חודשי מאסר

אנתוני לבנדובסקי ששימש כבכיר בחטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל ועזב לאובר, הואשם בגניבת סודות מסחריים
רועי בהריר-פרל |  1
אנתוני לבנדובסקי גוגל (צילום ויקיפדיה ויקימדיה)
18 חודשי מאסר בפועל נגזרו על אנתוני לבנדובסקי - בכיר לשעבר בחטיבת המכוניות האוטונומיות של גוגל שעזב את החברה לטובת אובר - לאחר שהורשע בגניבת סודות מסחריים. ויליאם אסלופ, השופט בבית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו שבו התקיימו הדיונים, אמר במעמד הקראת גזר הדין כי לבנדובסקי ביצע את פשע גניבת הסודות המסחריים הגדול ביותר שבו הוא נתקל אי פעם.
לאחר בחינת הראיות, בית המשפט הגיע למסקנה כי לבנדובסקי שמר יותר מ-14 אלף מסמכים של גוגל במחשב הנייד שלו בטרם עזב את החברה בינואר 2016 והחל לנהל את פרויקט המכוניות האוטונומיות של אובר. שנה לאחר מכן הוא פוטר מאובר עקב חשיפת הפרשה ונדרש לשלם 179 מיליון דולר לאלפבית, חברת האם של גוגל - מה שהביא אותו לבקשה לפשיטת רגל במרץ השנה.
מדובר במקרה חסר תקדים בהיקפו שלא זכור כמותו בעמק הסיליקון, המאכלס בעיקר "אנשים טובים", עובדים שאפתנים שמתוגמלים היטב ומפגינים נאמנות מלאה למקום העבודה שלהם. "מיליארדי דולרים בהכנסות עתידיות עמדו על השולחן", הסביר השופט אסלופ. "כשמעורבים סכומים כאלה של כסף, גם אנשים טובים עושים דברים נוראיים - וזה מה שקרה כאן".
לבנדובסקי - ממייסדיי פרויקט המכוניות האוטונומיות של גוגל (ווימו) - לא ממש ראה את זה בא: הוא ציפה ל-12 חודשי מאסר בית וסיפר לפרקליטיו שהוא חולה בדלקת ריאות ולכן הוא חושש כי יחלה בקורונה בכלא. השופט, מצדו, העיר כי במקרה זה גזר דין בלי מאסר יהיה "אור ירוק לכל מהנדס בכיר לגנוב סודות מסחריים". ובכל זאת, הוא אישר ללבנדובסקי להתחיל לרצות את עונשו לאחר שיא המגפה.
בימים אלה מכהן לבנדובסקי כמנכ"ל חברת פרונטו, המייצרת משאיות ללא נהג. במקביל למשפט שהתנהל נגדו, הוא גם תבע את אובר בסך 4.1 מיליארד דולר על כשלים, לדבריו, בעסקה שבמסגרתה רכשה החברה את הסטארט-אפ שלו, אוטו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שם יהודי - לבנדובסקי (ל"ת)
    האם הוא יהודי? 08/2020/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור