דיגיטל וטק

צרות בהייטק: העובדים לא היו מרוצים מפערי השכר ויצאו נגד המנכ"ל

העובדים יצרו קובץ בו חלקו את נתוני השכר שלהם. לאחר שגילו את הפערים העצומים, החליטו להתאחד ולדרוש העלאות משמעותיות 
רועי בהריר-פרל | 
פיטורים בהייטק (צילום unsplash)
האם השכר בכל ענפי ההיי-טק הוא מהגבוהים במשק? עובדים בחברת בליזארד, השייכת למותג משחקי המחשב הפופולרי אקטיוויז'ן ואחראית למשחקים כמו דיאבלו ו-וורלד אוף וורקראפט, הפיצו לאחרונה קובץ אקסל ברשת עם נתוני השכר שלהם כדי לחשוף בפני העולם כי חברת הענק משלמת להם שכר מינימום. זאת, אף על פי שמניית החברה עלתה בלא פחות מ-44% מתחילת השנה, שווי החברה עומד על 63.5 מיליארד דולר והכנסותיה בשנת 2019 היו 6.5 מיליארד דולר.
בליזארד היא מיקרוקוסמוס של מצב העובדים בענף הגיימינג כולו, המגלגל כ-150 מיליארד דולר בשנה וידוע בפערי שכר גדולים בין עובדים בכירים לזוטרים. על פי סקר פנימי שערכה החברה בשנה שעברה, יותר מחצי מעובדיה אינם מרוצים משכרם. בעקבות זאת, ביצעה החברה מחקר - לדבריה, בעזרת גורמים שמכירים את הנושא לעומק - שבסופו החליטה להעלות לחלק מהעובדים את השכר, אבל רק בסכום זעום - מה שהוביל לזעם בקרב עובדי החברה.
אחד מהם יצר קובץ אקסל שבו עשרות עובדים אחרים חלקו את נתוני השכר שלהם, בהם נחשף כי רוב העלאות השכר היו בשיעור של פחות מ-10%, בעוד שהעובדים ציפו לשינוי מהותי הרבה יותר. לטענתם, בזמן ששכרם נמוך מזה של נציגי שירות לקוחות והם מתקשים לגמור את החודש, חלק מהמהנדסים בחברה מרוויחים יותר מ-100 אלף דולר בשנה.
זאת ועוד: לאחרונה, ארגוני עובדים בענף תקפו את בליזארד על כך שהמנכ"ל שלה בובי קוטיק הרוויח בשנת 2019 40 מיליון דולר וסמנכ"ל הכספים החדש שלה דניס דרקין קיבל מענק מניות בסך 15 מיליון דולר, בנוסף למענק הצטרפות לחברה. במקביל, מאות מעובדיה החברה פוטרו בהוראת חברת האם אקטיוויז'ן כצעד התייעלות ולמרות העלייה בעומס העבודה שאר העובדים לא זכו להעלאה משמעותית בשכר. אחד מהם סיפר ששכרו הועלה ב-50 סנט בלבד ואחרים דיווחו שהם מוותרים על ארוחות כדי לגמור את החודש.
בתגובה לטענות העובדים, מסרה דוברת אקטיוויז'ן ג'סיקה טיילור כי מטרת החברה "הייתה תמיד להבטיח כי שכר העובדים הוגן" וכי החברה "בוחנת את שכר העובדים כדי לזהות טאלנטים ולשמור על תחרותיות בארגון - הכל במטרה להשקיע יותר בעובדים המצטיינים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה