דיגיטל וטק

מיקרוסופט מול טוויטר: מי תנצח בקרב על טיקטוק?

הרשת החברתית החלה לנהל מגעים לרכישת הפלטפורמה של בייטדאנס, במקביל לאלו שמנהלת מיקרוסופט. טראמפ הוציא צו המותיר 45 יום לעסקה, לפני שטיקטוק תיחסם בארה"ב
רועי בהריר-פרל | 
טיקטוק קווין מאייר מיקרוסופט סאטיה נאדלה טוויטר ג'ק דורסי (צילום רשתות חברתיות)
מיקרוסופט לא לבד: במהלך סוף השבוע דווח כי גם טוויטר פוזלת לכיוון טיקטוק ושוקלת לרכוש אותה ולהתמזג עמה. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, מדובר במגעים ראשוניים בלבד, כשהכיוון שאליו נושבת הרוח עדיין לא ברור, כך שהמתמודדת המובילה לרכישת יישומון הסרטונים הקצרים מבית ענקית המדיה הסינית בייטדאנס היא עדיין מיקרוסופט.
ככל הנראה, הקרב לבין מיקרוסופט לטוויטר על רכישתה של טיקטוק - אם וכאשר יתקיים - יהיה קצר במיוחד, שכן הצו האוסר על חברות אמריקאיות לקיים עסקים עם טיקטוק, עליו חתם נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ ביום שלישי שעבר, אמור להיכנס לתוקף בתוך 45 יום מרגע החתימה.
כזכור, הנשיא טראמפ, כמו גם מזכיר המדינה מייק פומפאו ובכירים נוספים, קראו לחברות אמריקאיות להסיר את טיקטוק ואת אפליקציית המסחר והתשלומים הסינית וויצ'אט (שמופעלת על ידי חברת טנסנט) מחנויות היישומונים שלהן. לדבריהם, האפליקציות הללו מאיימות על הביטחון הלאומי של ארצות הברית ומהוות כלי ריגול של הממשלה הקומוניסטית בסין אחר מידע אודות אזרחים אמריקיאים - זאת, בניגוד לעמדת ה-CIA, שדיווח לאחרונה כי אין בידיו כל ראייה לכך. ממשל טראמפ אף מאיים בסנקציות על חברות ועל אנשים פרטיים שיבצעו עסקה כלשהי עם טיקטוק, וויצ'אט או בעליהן לאחר שהצו ייכנס לפועל.
טיקטוק, מצדה, הגיבה לכך באיומי תביעה נגד הממשלה האמריקאי. לטענתה הצו הנשיאותי של טראמפ הוכרז "ללא שום הליך ראוי", כפי שנמסר שהודעה לתקשורת מטעמה. "במשך כמעט שנה, ניסינו לנהל משא ומתן עם הממשל האמריקאי מתוך רצון טוב לספק פתרון מועיל לחששות שהוא הביע", נכתב שם, "הממשל לא הקדיש שום תשומת לב לפרטים, הכתיב תנאים של הסכם מבלי לעבור דרך ההליכים המשפטיים הסטנדרטים וניסה להתערב במשא ומתן בין שתי חברות פרטיות".
כרגע נראה כי סיכוייה של מיקרוסופט לרכוש את טיקטוק גבוהים מאלה של טוויטר, הקטנה יחסית, שתיאלץ להתמודד עם הוצאה ענקית במקרה של רכישת היישומון הסיני. טוויטר שווה כיום כ-29 מיליארד דולר ואילו ערכה של מיקרוסופט מוערך ב-1.6 טריליון דולר. עסקת מיקרוסופט-טיקטוק צפויה להיות בסדר גודל של 10-30 מיליארד דולר - סכום עצום עבור טוויטר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה