דיגיטל וטק

אפל בפאניקה? תובעת סטארטאפ שפיתח אפליקציית מתכונים

החברה של טים קוק טוענת כי הלוגו של אפליקציית המתכונים המעוצבת כאגס, מזכירה יותר מדי את התפוח האכול של אפל ולכן עשוי לפגוע בה. סכסוך מארץ סלטי הפירות
רועי בהריר-פרל |  2
אפל אגס
מה גורם לאפל - חברה בשווי 1.8 טריליון דולר - להיבהל מיישומון מתכונים קטן המעסיק 5 עובדים בלבד, ולנקוט נגדו באמצעים משפטיים? ובכן, אפל טוענת שהלוגו של Prepear - איור של אגס - דומה מדי לתפוח האכול שלה ולכן עשוי לפגוע בה. בהודעה על ההתנגדות המשפטית שלה ללוגו האגס ציינה אפל בין השאר כי "הפגיעה בנו נובעת מהדמיון הרב שבין שני הלוגואים, שעשוי לבלבל צרכנים רבים ולגרום להם לחשוב שמדובר במוצר של אפל".
לטענת מייסדי פרה-פר, אפל דורשת מהאפליקציה הקטנה שמסייעת ליצירת מתכונים להחליף את הלוגו באופן מיידי - מה שגרר את החברה שלהם למאבק משפטי נגד ענקית הדיגיטל ולהוצאות של אלפי דולרים. לדבריהם, המאבק עדיין נמשך, ועוד צפוי להימשך, שכן פרה-פר לא מתכוונת לוותר על הלוגו ומבחינתה מדובר ב"קרב מוסרי נגד פעולה משפטית אגרסיבית".
כחלק מקו ההגנה שלה, פרה-פר מציינת כי "אפל נלחמה עד כה בעשרות חברות שהחליטו לעשות שימוש בלוגואים של פירות" וכי ברוב המקרים הללו אותן חברות נאלצו להיפרד בסופו של דבר מהלוגו שבו בחרו או לשנות אותו מן היסוד. "רוב החברות פשוט לא יכולות להרשות לעצמן לבזבז עשרות אלפי דולרים על מאבק משפטי באפל, שהוא ממילא כמעט חסר סיכוי", טענו מייסדי אפליקציית המתכונים. "מפחיד מאוד להתמודד מול מאבק משפטי מנהלת נגדך אחת החברות החזקות בעולם אף על פי שלא עשית שום דבר רע. אנחנו נלחמים כעת נגד אפל לא רק כדי לשמור על הלוגו שלנו אלא גם כדי לשגר לחברות האלה מסר ברור: לתוקפנות מיותרת נגד חברות קטנות יהיו מעתה השלכות".
בנוסף למאבק המשפטי, פרה-פר - אפליקציה חינמית, זמינה להורדה ב-IOS ובאנדרואיד - העלתה לאתר העצומות Change.org עצומה נגד האמצעים שנוקטת אפל מול חברות עם לוגואים של פירות. עד כה, חתמו על העצומה יותר מ-13 אלף גולשים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    די נו מה יש להם בעלות על פירות עכשיו (ל"ת)
    שירלי 08/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    2.5 מיליארד זה המחזור היומי של אפל
    דוד 08/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היא שווה קצת יותר...
    סגור