דיגיטל וטק

סופו של האקספלורר: מיקרוסופט הכריזה על תאריך השמדה לדפדפן

הדפדפן הוותיק שכבר מזמן נמצא לו תחליף, יפסיק להיות נתמך בנובמבר הקרוב. וגם: הסקר שחושף את נתוני השימוש המפתיעים בדפדפן
רועי בהריר-פרל | 
intenet explorer (צילום intenet explorer)
25 שנים לאחר השקתו כחלק ממערכת ההפעלה העתיקה ווינדווז 95, מודיעה מיקרוסופט על פרידה סופית מהדפדפן המיתולוגי "אינטרנט אקספלורר". האירוע המתבקש והמרגש יתקיים ב-30 בנובמבר השנה, כשאפליקציית הרשת של שירות Teams תפסיק לתמוך בגרסה 11 של הדפדפן. החל מה-17 באוגוסט 2021 כל סביבת העבודה של מיקרוסופט 365 תפסיק לתמוך באקספלורר - מה שיביא לחיסולו הסופי והרשמי.
החל מתאריך זה, לא ניתן יהיה עוד להתחבר לשירותי 365 ולאפליקציות נוספות על גבי אקספלורר, פיצ'רים שונים יפסיקו לעבוד ולא יופצו עוד תיקונים ועדכונים עבורם. במקביל לכך, ב-9 במרץ 2021 גם דפדפן Edge של מיקרוסופט יפסיק לקבל עדכוני אבטחה בסביבת אקספלורר (אם כי ישאיר פיצ'ר צדדי בשם internet explorer mode, באמצעותו ניתן יהיה בכל זאת להיכנס לאתרים שמשום מה עדיין תומכים באקספלורר בלבד). 
מפתיע לגלות כי אף על פי שמרבית הגולשים ברחבי עולם מתייחסים לאקספלורר כאל שריד חסר שימוש מימיה הראשונים של רשת האינטרנט, סקר שנערך בנושא גילה כי 6% מהמשתמשים בדפדפנים כלשהם עשו במהלך השנה האחרונה שימושים גם בדפדפן הישן הזה. מדובר, לשם המחשה, באחוז גבוה מזה של משתמשי דפדפן ספארי מבית אפל בשנה האחרונה.
יש לציין כי מאז 2008, אז הושק דפדפן גוגל כרום, מיקרוסופט לא הצליחה להציג תחרות ראויה בענף הדפדפנים לכרום של גוגל ולפיירפוקס של מוזילה, בעיקר נוכח העובדה שאקספלורר לא תומך, ומעולם לא תמך, בסינכרון של נתונים בין מכשירים, כמו גם בשילוב עם תוספים, ומעולם לא יצא בגרסה שמתאימה למכשירים שאינם מופעלים באמצעות ווינדווז.
"לקוחות השתמשו באינטרנט אקספלורר 11 מאז שנת 2013, כשסביבת האינטרט הייתה פחות מתוחכמת מהיום באופן משמעותי", נמסר בהודעה הקצרה שהעבירה מיקרוסופט לצד הבשורה על מותו של הדפדפן, "מאז, סטנדרטי אינטרנט פתוח ודפדפנים חדשים – כמו דפדפן Edge – אפשרו חוויות מקוונות טובות ואינטואיטיביות יותר”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה