דיגיטל וטק

"עד 2023 נשווק מכוניות מעופפות בעולם"

חברת סקיידרייב היפנית השלימה טיסת ניסוי בדגם של המכונית המעופפת שלה. וגם: מתי צופים המומחים כי ניסע כולנו במכוניות מעופפות? 
רועי בהריר-פרל |  4
מכונית מעופפת סקיידרייב (צילום יוטיוב eVTOL)
צעד ראשון בדרך למהפכה תעבורתית? טיסת ניסוי ראשונה של מכונית מעופפת הושלמה בהצלחה ביום שישי האחרון. מדובר במכונית מדגם SD-03 של החברה היפנית סקיידרייב.
כלי הטיס, שבו מושב אחד בלבד, מצויד בשמונה מנועים ובשני פרופלורים, ממריא ונוחת באופן אנכי ובניסוי, בו הוטס בידי טייס מקצועי, הוא המריא לגובה של שלושה מטרים.
סקיידרייב הוקמה ב-2012 מפתחת מכוניות מעופפות עוד משנת 2014, אולם רק הצליחה לגייס מימון מכמה בנקים וממשקיעים אחרים כדי להוציא את הפיתוחים לפועל. בנוסף לסקיידרייב משתתפות במרוץ לפיתוח מכונית מעופפת שתשנה את העולם חברות נוספות, כמו גם שני שת"פים ענקיים: אחד בין איירבוס, בואינג, פורשה וטויוטה, ושני בין יונדאי ואובר.
חשוב להדגיש כי לא מעט חברות בעולם מפתחות כלי רכב פרטיים בעלי יכולת תעופה. אולם, עד שהפיתוחים וההמצאות בתחום יגיעו לשימוש המוני, האנושות תיאלץ להמתין כ-20 שנים. בשנת 2040, כפי שמעריכים כלכלנים ואנשי מקצוע בתחום, כבר נוכל לנוע ממקום למקום במונית מעופפת. שוויו של שוק המכוניות המעופפות צפוי לעמוד באותה שנה, על פי אחד התסריטים, על כ-3 טריליון דולר.
בינתיים, מנכ"ל סקיידרייב טומוהירו פוקוזאווה מצהיר כי החברה שלו תוכל להציע מכוניות מעופפות, בעלות שני מושבים, למכירה כבר בשנת 2023. מחירה של מכונית כזאת צפוי לעמוד על 300-500 אלף דולר, אולם לקראת 2030, לדבריו, המחיר צפוי לרדת. יש למה לחכות.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    NATSolusions
    LeeAnn 01/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו לא מכונית ואינה זמינה לכל נהג אלא לבעלי רישיון טיס :-( רכבים מעופפים מיוצרים ע"י NATS ביוזמה ישראלית ללא כנפיים, מנוע, הגה, נהג .... חסכוניות וירוקות לסביבה
    סגור
  • 1.
    בסך הכל רחפן מגודל, אני לא מבין מה הפטנט (ל"ת)
    עמוס 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נכון הרחפן הוא האבטיפוס, אבל החדשנות פה היא התאמתו לאדם (ל"ת)
    נראה אותך 08/2020/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • רישיון טייס
    יונתן 11/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין מספיק תאונות בארץ?
    סגור