דיגיטל וטק

על העצים: התרגיל שעשו עובדי אמזון כדי לקבל יותר משלוחים

עובדי החברה תלו סמארטפונים על עצים מחוץ לסניפי סופרמרקטים ונקודות הפצה כדי לקבל משלוחים מאיזורים שונים על חשבון מתחריהם. אמזון פתחה בחקירה פנימית
רועי בהריר-פרל | 
קניות באמזון (צילום pixabay)
מדוע טלפונים חכמים נמצאו תלויים על עצים מחוץ לסניפים של רשת הסופרמרקטים Whole Foods ולנקודות הפצה של אמזון בשיקאגו? התשובה לכך מצחיקה ועצובה בו זמנית: נהג, או נהגים, של אמזון פלקס - שירות משלוחי חבילות של אמזון שהושק ב-2015 ופועל במתכונת של אובר - תלו אותם שם כדי להתל במערכת איתור הנהגים של האפליקציה, לגרום לה לזהות שם את מיקומם ולהציע אותם כשליחים.
נהגי אמזון פלקס מקבלים עבור המשלוחים שהם מבצעים שכר שנע בין 18 ל-25 דולר בשעה ורשאים לעבוד ללא הגבלה. בתקופה זו, רבים בארצות הברית  מאבדים את מקום עבודתם ומוותרים על רכישות לא נחוצות. כתוצאה מכך, היקף משלוחי החבילות יורד מיום ליום, פרנסתם של הנהגים הללו נפגעת מאוד והתחרות ביניהם על קבלת עבודות הולכת וגוברת.
לכן, חלקם מנסים לחשוב על דרכים יצירתיות לעקוף את "מתחריהם" - למשל, על ידי תליית מכשירי טלפון על העץ, לאחר סינכרון המכשירים עם הנייד ה"אמיתי" שמשמש אותם. בדרך זו, גם אם הנהגים הללו נמצאים במקום אחר לגמרי בעיר הם מקבלים הצעת מחיר למשלוח ויכולים להיענות לה. כדי להקשות על אמזון לאתר את המכשיר שעל העץ, הם נוהגים לתלות עליו עוד כמה וכמה מכשירים ולהפוך אותו לעץ שכל אחד היה רוצה לגדל בחצר.
אמזון סירבה להגיב לנושא באופן רשמי, אולם על פי תכתובת מייל פנימית שלה, שהגיעה ל"בלומברג", היא מתכוונת לחקור את העניין לעומק אך לשמור את מסקנותיה לעצמה. באפריל 2019, נזכיר, טיפלה אמזון בניסיון הונאה אחר, כשנהגים שלא אושרו על ידה לבצע משלוחים מסיבות שונות עקפו את האיסור בעזרת נהגים רשומים שהסכימו לשתף עמם את החשבון המאושר. אמזון פלקס, בתגובה, חייבה את נהגיה לאמת את זהותם בעזרת סלפי ולאפשר לחברה גישה למידע הביומטרי שלהם.
תגיות אמזון | משלוחים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה