דיגיטל וטק

הפיצ'ר החדש של פייסבוק שיעזור לכם לעבור את הסגר

פיצ'ר חדש בשם Watch Together מאפשר לחברים בקבוצות בפייסבוק לצפות יחד בסרטונים שמשתמשים העלו, בשידורים חיים ובכל שאר תכני הווידאו שנמצאים ברשת החברתית. כך אולי נצלח את הסגר
רועי בהריר-פרל | 
תקופת הקורונה (צילום pixabay)
בדיוק בזמן: פייסבוק השיקה השבוע, באפליקציית המסרים שלה Messenger, פיצ'ר חדש וחיוני במיוחד לימי הסגר בשם Watch Together, המאפשר לחברי קבוצה מסוימת לצפות יחד בסרטונים שהועלו לרשת החברתית, בשידורים ישירים, בתכני פיסבוק Watch ובקליפים. הפיצ'ר החדש יאפשר צפייה של שמונה אנשים יחד באמצעות המסנג'ר בנייד ושל 50 אנשים יחד באמצעות שירות שיחות הווידאו של פייסבוק - מסנג'ר רומז.
למעשה, מדובר בשירות שפייסבוק הודיעה כבר לפני שנתיים שהיא עובדת עליו, אולם הפיתוח התעכב נוכח הקשיים הטכניים הרבים שעמם החברה נאלצה להתמודד - בין השאר, על מנת להגיע לסינכרון מושלם בין השידורים החיים של המשתמשים הצופים בו יחד ממכשירים שמחוברים לאינטרנט במהירויות שונות לבין התוכן שבו הם צופים.
הפיתוח הואץ עקב משבר הקורונה, שהפך שירותי ועידה מסוג זה לצורך ממשי. פייסבוק צועדת כעת בעקבות ענקיות סטרימינג כמו נטפליקס, הולו ואמזון וידאו, שלאחרונה הוסיפו לשירות שלהם פיצ'רים דומים, המאפשרים צפייה משותפת. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, האפשרות ל"צפיית ועידה" בפייסבוק זמינה רק לבעלי אפליקציית המסנג'ר במערכות IOS ואנדרואיד, ובהמשך ניתן יהיה להשתמש בפיצ'ר גם דרך המחשב האישי.
בהחלט יש מקום לציין כי הפיצ'ר החדש של פייסבוק, הקהילתי באופיו, החדש מושק ימים ספורים לאחר הודעתו של המנכ"ל מארק צוקרברג על שינוי באלגוריתם של הפיד, שיתעדף תכנים של חברים וקרובים על פני תכנים ציבוריים-כלליים. מדובר במהלך שנועד, לטענתו, לחבר את הרשת החברתית הגדולה בעולם לשורשים שעליהם היא צמחה - כלומר, יותר תקשורת בין משתמשים למשתמשים אחרים ופחות בין משתמשים לגופים. עושה רושם שפיצ'ר הצפייה המשותפת הוא צעד נוסף בדרך לשם - לכל הפחות, למראית עין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה