דיגיטל וטק

מאות מיליוני משתמשים בפייסבוק ובאינסטגרם עלולים לאבד את חשבונותיהם

פייסבוק מאיימת כי תפסיק פעילותה ביבשת אירופה, לאחר שהוחלט לאסור העברת נתונים מהיבשת לארצות הברית בשל פגיעה בפרטיות. פייסבוק: "לא ברור כיצד נוכל לספק את השירותים של פייסבוק ואינסטגרם באיחוד האירופי"
רועי בהריר-פרל | 
רשתות חברתיות (צילום iStock)
שלושה שבועות לאחר שהנציבות להגנת הנתונים של אירלנד (DPC) - הגוף הרגולטורי האחראי על פעילותה של פייסבוק באיחוד האירופי - קבעה כי לפי חל איסור על הרשת החברתית להעביר לארצות הברית נתונים שנאספו ממשתמשים באירופה, חברת הענק משיבה מלחמה. בכתב תביעה שהגישה פייסבוק נגד הרגולטור האירי היא מאיימת לעזוב את השוק האירופי, על 410 מיליוני המשתמשים שלה שם, שכן לטענתה איסור זה ימנע, הלכה למעשה, את המשך פעילותה באירופה.
"כרגע לא ברור לנו כיצד, בנסיבות אלה, נוכל להמשיך לספק את השירותים של פייסבוק ואינסטגרם באיחוד האירופי", ציינה החברה בכתב התביעה. עוד נטען שם כי פייסבוק "סומנה" על ידי הרגולטור וכי האיסור המדובר "אינו מופנה או רלוונטי לחברות אחרות" וכי בכל מקרה מדובר בהחלטה חשובה ובעלת השלכות רבות מדי, ולכן לא יעלה על הדעת שהיא תהיה נתונה לשיקול דעתו של אדם אחד בלבד - הלן דיקסון, רגולטורית הפרטיות האירופית.
בפוסט שהעלה לפייסבוק ניק קלג, סמנכ"ל לעניינים עולמיים ותקשורת של החברה, נטען בין השאר כי המנגנון שבו נעשה שימוש להעברת נתונים מאירופה לארצות הברית - גוף בשם "סעיפים חוזיים סטנדרטיים" (SCC) - מקובל על בית המשפט הגבוה לצדק של האיחוד האירופי וכי פייסבוק תמשיך להעביר נתונים על פי הפסקה האחרונה שלו בנושא עד שתתקבלנה הנחיות חדשות.
כרגע, בכל אופן, עדיין לא לגמרי ברור אם האיום של פייסבוק להפסיק את פעילותה באיחוד האירופי נוכח האיסור המדובר רציני או שמא טקטי, כחלק מהמאבק המשפטי מול נציבות האיחוד, אולם כדי להרגיע את הרוחות בינתיים, דובר פייסבוק ציין כי החברה "אינה מעוניינת לעזוב את אירופה", אבל חשוב היה לה להדגיש בתהליך המשפטי כי פעילותה שם, כמו גם זו של חברות רבות אחרות, תלויה ביכולת שלה להעביר מידע מאירופה לארצות הברית וכי "פגיעה בכך פשוט לא תאפשר לה לתפעל את השירות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה