דיגיטל וטק

תרמית ביטקוין? מייסד תכנת האנטי וירוס מהגדולות בעולם נעצר באשמת הונאה והעלמת מס

ג'ון מקאפי נעצר לאחר שהמליץ על מטבעות קריפטוגרפיים וקיבל על כך עמלות בביטקוין מבלי ליידע את עוקביו. את הרווח העצום הוא חשוד שהסתיר מהרשויות
רועי בהריר-פרל | 
ג'ון מקאפי (צילום פייסבוק/ג'ון מקאפי, pixabay)
ג'ון מקאפי, האיש שמאחורי תוכנת האנטי-וירוס הפופולרית McAfee, נעצר לאחרונה במדריד באשמת הונאה והעלמת מס. מקאפי - חשוב לציין - לא קשור מאז 1994 לחברת הענק הנושאת את שמו ונמצאת היום בבעלות משותפת של אינטל ושל חברות האחזקות האמריקאיות TPG Capital ו-Thoma Bravo. בכלל, הוא רחוק מאוד מהתחום כיום, אבל שמו עדיין הולך לפניו - מה שעל פי רשויות החוק סייע לו מאוד בתור מומחה, לכאורה, להשקעות בשוק הקריפטו.
מקאפי מואשם בכך שהמלצותיו היומיות על השקעה במטבעות קריפטוגרפיים, שנלקחו ברצינות רבה גם על ידי משקיעים כבדים, היו למעשה הונאה: מתברר שמקאפי גבה עבור ההמלצות הללו עמלה בסך 25 ביטקוין מכל מטבע שעליו היה ממליץ, בנוסף לסכום משתנה שהועבר לו במטבע ה"מומלץ". מקאפי לא יידע בכך את עוקביו ובכך, כמובן, עבר על החוק.  בסך הכל, הוא שלשל לכיסו 23.1 מיליון דולר, שעליהם, על פי החשד - ובנוסף להונאה הנ"ל - לא דיווח לרשויות המס בארצות הברית. מדובר בשתי עבירות חמורות מאוד שמשמועתן, עבור מקאפי, תקופה לא קצרה בכלא (עד 30 שנה, אם הוא יימצא אשם בכל הסעיפים).
על פי הודעת משרד המשפטים האמריקאי, מקאפי מואשם בשורה של עבירות מס, לרבות אי הגשת דו"חות מס בין השנים 2014-2018, הסתרת נכסים כמו רכב ויאכטה, ורישום נכסים על שמות של אחרים. כל זאת, כאמור, במטרה להלבין כספים שהושגו על ידו במרמה. בנוסף לכך, הרשות לניירות ערך בארצות הברית תובעת אותו על תרמית קידומי המטבעות, בגינה רבים מצאו את עצמם עם "ערימה" של מטבעות חסרי ערך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה