דיגיטל וטק

טלגרם נגד אפל: "חוסמת קבוצות של אלפי משתמשים"

מנכ"ל אפליקציית המסרים פאבל דורוב שוב תוקף את המנכ"ל טים קוק - הפעם, לאחר שאפל דרשה להסיר שלושה ערוצי טלגרם של מתנגדי משטר בבלארוס. "אפל בדרך כלל לא משאירה ברירות לאפליקציות במקרים הללו"
רועי בהריר-פרל | 
פאבל דורוב, טים קוק (צילום מתוך פייסבוק)
מייסד ומנכ"ל טלגרם פאבל דורוב תוקף את אפל וטוען שהחברה מפרה את חופש הביטוי. בפוסט שפרסם ברשת החברתית שבבעלותו, הוא חשף כי חברת הענק דרשה מטלגרם למחוק שלושה ערוצים של מתנגדי המשטר בבלארוס, המאכלסים כ-100 אלף אנשים - זאת, בטענה שבערוצים אלה מתפרסמים פרטים אישיים של עובדי רשויות החוק, הנתפשים בעיני מתנגדי המשטר כ"מפיצי תעמולה" מטעם הנשיא השנוי במחלוקת אלכסנדר לוקשנקו. חשיפת פרטים אלה, לטענת אפל, עשויה להביא לאלימות כלפי אותם אנשים.
דורוב, שרק ביולי האחרון תקף את אפל בשל העמלות הגבוהות שאותן היא דורשת עבור הזכות להופיע בחנות האפליקציות שלה והצביע על כשלים באבטחת המערכות שלה, סבור כעת שלא ניתן יהיה למנוע את סגירת הערוצים המדוברים, אך מבקש להעלות את המודעות לפרקטיקה שבה נוקטת אפל בקשר מול האפליקציות ובעצם העמדתה בפוזיציה של רגולטור.
יש לציין כי גם בפוסט הקודם, לצד הטענות האחרות, דורוב דיבר על הבעייתיות בכך שאפל מטילה צנזורה על האפליקציות וטען כי בנוסף לעצם הטלת הצנזורה, אפל מחייבת את מפתחי האפליקציות שלא ליידע את המשתמשים בדבר הצנזורה וכינה את המהלכים הללו "מגוחכים". "במצב הנוכחי (בבלארוס) לא מדובר בסיטואציה של שחור או לבן ולכן הייתי מעדיף להשאיר את הערוצים", הוא כתב בפוסט החדש, "אפל בדרך כלל לא משאירה ברירה לאפליקציות כמו טלגרם במקרים כאלה, כך שלצערי אני מניח שהם אכן יחסמו ב-iOS, אבל הם יישארו זמינים בשאר הפלטפורמות”.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה