דיגיטל וטק

לקראת השקת האייפונים החדשים: אפל מזנקת בנאסד"ק

מניית החברה של טים קוק טיפסה בכ-7% לערך מניה של כ-8 דולר תוך יומיים, לקראת השקת דגמי האייפון החדשים. לצד אייפון 12 קלאסי צפויים דגמים נוספים עם שדרוגים ופ'יצרים מגוונים. בקרוב אצלנו? לא ממש
רועי בהריר-פרל | 
חנות אפל, טים קוק (צילום pixabay, ויקיפדיה)
סוף סוף זה קורה: לאחר אינספור עיכובים בשל משבר הקורונה ושימוע מתוקשר בקונגרס האמריקאי שמאשים אותה בפגיעה בתחרותיות, אפל תשיק הערב בשעה 20:00 (לפי שעון ישראל) את האייפון 12 - ותעשה את זה כמו שרק היא יודעת. באירוע ההשקה הווירטואלי תציג החברה ארבעה דגמים שונים של המכשיר המדובר - מה שהופך את האירוע לגדול ביותר בתולדותיה. לקראת ההשקה, זינקה מניית אפל בכ-7% לשער של כ-125 דולר.
אמנם אפל, כהרגלה, לא סיפקה כל רמז בנוגע למה שצפוי הערב, אבל מקורות מהימנים רבים פרסמו שורה של הדלפות שמרכיבות יחד תמונה די מלאה. ארבעת דגמי האייפון 12 שעליהם כפי הנראה תכריז החברה הערב הם אייפון 12 עם מסך 6.1 אינץ' (זהה בגודלו לזה של אייפון 11), אייפון 12 פרו עם מסך בגודל זהה (לאייפון 11 פרו היה מסך 5.8 אינץ'), אייפון פרו מקס עם מסך ענק של 6.7 אינץ' (לעומת 6.5 אינץ' באייפון מקס הקודם) וגולת הכותרת - גרסת בכורה לאייפון מיני, שצפוי להיות קטן יותר מאייפון SE2020, אבל בעל מסך גדול יותר (5.4 אינץ' לעומת 4.7 אינץ') שבא על חשבון הכפתור הפיזי.
בכל הנוגע לעיצוב המכשירים החדשים, ניכרת מגמה של "רטרו" לאייפון 4 ו-5, שבאה לידי ביטוי בפינות שעוגלו מעט רק בקצוותיהן. המחיר? נע על הסקאלה הארוכה שבין 649 דולר לאייפון מיני בגרסה הזולה ביותר ל-1,399 דולר לאייפון פרו מקס היקר ביותר. כל פי כל האינדיקציות, כמו גם הטיזר לאירוע שמציג את משחק המילים Hi, Speed, המכשירים החדשים יתמכו ברשת הסלולרית הסופר-מהירה 5G, שנפרשת הימים אלה בארץ ובעולם. זאת, לאחר שרוב המתחרות כבר השיקו מכשירים כאלה. בנוסף, למכשירי האייפון החדשים תהיה אפשרות לעבור אוטומטית מרשת 5G לרשת 4G על מנת לחסוך בסוללה.
שדרוג משמעותי צפוי גם במסכים של האייפונים החדשים, שיהפכו מ-LED רגיל ל-OLED סופר רטינה XDR. קצב רענון המסך יישאר, ככל הנראה, 60 הרץ. הדגמים הזולים יותר יגיעו עם שתי מצלמות (אחוריות), ביקרים תהיינה שלוש, המעבד בכל המכשירים יהיה A12 החדש ואחד הפיצ'רים היותר מעניינים שצפויים להתווסף להם הוא חיישן Lidar למדידת מרחק באמצעות קרן לייזר, המשמש למציאות רבודה.
מה לא יהיה שם? ובכן, נראה שהפעם, בניגוד לעבר, אפל לא מתכוונת לספק אוזניות ומטען עם ערכות המכשירים החדשים, אלא רק עם כבל הטענה. זאת, לדברי אפל, כדי להפחית פסולת אלקטרונית, אך לפי דיווחים אחרים מדובר בניסיון לקזז את העלות הגבוהה של שבבי ה-5G. במילים אחרות, רבים ייאלצו להוסיף לעלות המכשיר עצמו גם את מחיר המטען והאוזניות. כרגע עדיין לא ברור מתי המכשירים החדשים יגיעו לארץ, אבל אפשר להניח שייקח זמן, שכן הצפי הוא שחלק מהם יגיעו למדפים בארצות הברית רק בעוד חודש בשל עיכובים בייצור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה