דיגיטל וטק

נתקע לכם שיר בראש? זמזמו וגוגל תמצא לכם אותו

פלאג-אין חדש בשורת החיפוש של גוגל מאפשר זיהוי שירים באמצעות זמזום או שריקה. וגם: שדרוגים בפיצ'ר ה-Did you Mean וסימון רגעי מפתח בסרטונים
 
רועי בהריר-פרל | 
הופעות (צילום pixabay)
מעכשיו יש את מי להאשים: פיצ'ר חדש של גוגל, עליו הכריזה החברה באירוע ה-Search-on שערכה ביום חמישי האחרון (באופן וירטואלי, כמובן), מאפשר לזהות שיר שמתנגן בראש באמצעות זמזום או שריקה. הפיצ'ר הוא למעשה פלאג אין שמצורף לשורת החיפוש של גוגל, המבוסס על אלגוריתם מתוחכם שיודע לזהות טוני וחלקי טונים שהמיקרופון קולט, להצליב אותם עם מאגר עצום של שירים ולפלוט רשימת שירים "חשודים", מדורגים על פי רמת ה"חשד". כלומר, להציע כמה שירים שאחד מהם הוא כנראה זה שזומזם או נשרק.
הטכנולוגיה שעליה מבוסס הפיצ'ר החדש הופכת גלי קול למעין טביעת אצבע ומתרגמת לחנים לרצפים מספריים ששינויים מובהקים ביניהם מייצגים שינויים מלודיים. המנגינה שהאלגוריתם דוגם מתוך הזמזום שלנו "מחפשת" התאמה בעזרת אינטליגנציה מלאכותית בין הקבצים בדאטה-בייס לדגימת לזמזום או השריקה ולדגימות זמזומים ושריקות של משתמשים אחרים. כלומר, רמת הדיוק של האלגוריתם היא בין השאר פועל יוצא של כמות האנשים שמשתמשים בפיצ'ר, וגם, כמובן, של פופולריות השיר המזדמזם בראש.
הפיצ'ר זמין כבר עכשיו במכשירי אנדוראיד ו-IOS שמוגדרים לאנגלית (או ל-19 שפות אחרות, לא כולל עברית) וניתן להשתמש בו על ידי מתן פקודה לעוזרת האישית של גוגל (What's The song) או לחיצה על כפתור Search A Song באפליקציה של גוגל. בהמשך הוא אמור להגיע גם למכשירים נוספים ואולי אף לתמוך בעברית.
בנוסף לזיהוי הזמזומים חשפה גוגל באירוע המקוון גם כמה חידושים "רציניים" יותר, ביניהם אלגוריתם משודרג של מנוע ה-Did you Mean?, המתקן חיפושים באמצעות רשתות נוירונים ו-680 מיליון פרמטרים. זאת, בהמשך לחשיפתה כי 10 מיליון מהחיפושים בגוגל כוללים שגיאות כתיב. חידוש נוסף של גוגל נוגע לתכני וידאו: בקרוב יתווספו תיוגים לקטעים נבחרים, חשובים או מעניינים במיוחד בסרטונים, כך שניתן יהיה לקפוץ מיד לנקודה הספציפית שאותה מחפשים. למשל, לרגע מפתח בנאום או לקטע חזק בשיר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה