דיגיטל וטק

ביט, פפר ופייבוקס, מאחוריכן: גוגל מאיימת לשנות את מאזן הכוחות בשוק התשלומים הדיגיטליים

גרסה חדשה של אפליקציית התשלומים הדיגיטליים מבית גוגל מציעה צ'אטים, אבטחה מוקפדת, תשלום על דלק ועל חנייה, תכניות חיסכון ואפילו כרטיס חיוב פיזי. האם יישומוני התשלום הישראליים יעמדו בתחרות מולה?
רועי בהריר-פרל | 
אפליקציית תשלומים
ביט, פפר ופייבוקס בכוננות ספיגה: גוגל השיקה במהלך סוף השבוע האחרון גרסה חדשה לאפליקציית התשלומים גוגל פיי, שהופכת את האחרונה לאימפרייה בכל הנוגע לפעולות פיננסיות אישיות. בינתיים, השירות - בדומה לאפל פיי - עדיין לא זמין בארץ, אבל אם וכאשר זה ייקרה, סביר להניח שלא רק אפליקציות העברת התשלומים של שלושת הבנקים הגדולים בישראל תיפגענה מכך, אלא גם שירותים קיימים אחרים לגמרי הנוגעים להעברת כספים - למשל, יישומוני החנייה פנגו וסלופארק, שיתחרו אז בשירות תשלומי החנייה החדש, שהוטמע בגוגל פיי.
ביישומון המחודש והמשודרג ניתן, בין השאר, לקיים צ'אטים מובנים עם האנשים והעסקים שאליהם מועברים כספים (או שמהם מתקבלים כספים), תוך שמירת היסטוריית הצ'אטים לצרכי תיעוד ומעקב. בנוסף לכך, מהיום והלאה לא צריך עוד להקליד או לסרוק קופונים: הם פשוט יופיעו בחלון השיחה עם בית העסק באפליקציה ואף ניתן להפעילם מראש.
חידושים אלה, בנוסף לעובדה שהאפליקציה המחודשת גם תאפשר פתיחה של קבוצות תשלום, מהווים כרגע איום של ממש על יישומון התשלום Venmo, הפופולרי מאוד בארצות הברית, כך שבהחלט אפשר להניח שגם האפליקציות המקומיות חוששות מהם. גם הבטחתה של גוגל פיי שלא להעביר לעולם את הפרטים האישיים של המשתמשים לצדדים שלישיים, לרבות גופי פרסום, עשויה להקשות מאוד על היכולת של השחקניות הישראליות להתחרות בה.
בעזרת גוגל פיי ניתן כעת לשלם גם בתחנות דלק וגם, כאמור, על חנייה. בנוסף, גוגל פיי יכולה לשמש כסייעת פיננסית שמציגה טרנדים ומעלה תובנות בנודע לחשבון הבנק המקושר אליה. על מנת להקל על המשתמשים בכל הנוגע לאיתור הוצאות, באפליקציה הוטמע מנוע NLP המאפשר חיפוש נתונים באופן רוחבי ופרטני, על ידי מילות חיפוש כמו "הוצאות ילדים באוגוסט 2020".
למעשה, גוגל פיי הופכת להיות מעין חשבון בנק בלי בנק: ניתן לבנות בעזרתה תכניות חיסכון והיא אף מעניקה למשתמשיה כרטיסי חיוב מיידי (Debit) דיגיטליים ופיזיים. נכון להיום, האפליקציה החדשה ניתנת להורדה ולשימוש רק בארצות הברית, אבל בגוגל מתכננים להשיק אותה בקרוב במדינות נוספות וקרוב לוודאי שגם בישראל. המלחמה על הכיס הדיגיטלי שלנו בדרך.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה