דיגיטל וטק

גוגל תשלם לכם כדי לעשות קניות ולתעד את התהליך

Task Mate, אפליקציה שהשיקה החברה בהודו, מבקשת ממשתמשים לצלם חנויות ולהקליט קטעי קול תמורת כסף שמועבר ישירות לחשבון הבנק. בקרוב אצלנו?
 
רועי בהריר-פרל | 
קניות בחנות בגדים (צילום unsplash)
ייתכן שבקרוב כולנו נוכל להיות עובדים של גוגל. בימים האחרונים השיקה חברת הענק אפליקציה בשם  Task Mate המאפשרת להרוויח כסף אמיתי - כלומר, אמיתי לגמרי, לא שובר למוצרי גוגל - באמצעות השלמת משימות שונות, כמו למשל צילום חלון ראווה של חנות או הקלטת קובץ קול. גוגל, בתמורה לכל השלמת משימה, תעביר כסף, במטבע המקומי, ישירות לחשבון המשתמש.
מלהיב, אין ספק, אבל נכון לרגע כתיבת שורות אלה, האפליקציה זמינה רק למשתמשים בהודו שקיבלו קוד מיוחד למכשיר הנייד שלהם, ביצעו הרשמה לשירות והחלו לעבוד על משימות. במילים אחרות, פיילוט. ואולם, ניסיון העבר רומז על כך שאם הניסוי ההודי יעבוד, הוא יורחב במהרה למדינות נוספות.
למה, בעצם, גוגל עושה את זה? כרגע עדיין אין פרטים מדויקים בנוגע לשימושים שייעשו בחומרים המסופקים על ידי המשתמשים, אבל ניתן להניח שמדובר בנתונים שאמורים לסייע לגוגל למטב אלגוריתמים עבור שירותים כמו חיפוש, הכתבה וזיהוי תמונות. כרגע, אגב, גם לא ברור כיצד גוגל מתמחרת את ה"משימות" שלה ועד כמה זה משתלם למשתמשים.
טאסק מייט היא, למעשה, צעד קדימה לשירות שכבר קיים בגוגל - האפליקציה Google Opinion Rewards, המבקשת ממשתמשים לענות לשאלות בנוגע למוצרי החברה, מקומות שהם ביקרו וכו' בתמורה לקרדיט בחנות הדיגיטלית שלה, פליי סטור. האפליקציה החדשה מחולקת לשתי קטגוריות: "משימות ישיבה" כמו למשל הקלטת משפטים ו"משימות שטח" כמו צילומים של מקומות ספציפיים בחוץ.
לאחר ביצוע המשימה וקבלת אישור לכך מהמבקרים של גוגל, הכסף מועבר לחשבון הבנק באמצעות לינק לשירות תשלומים חיצוני. האם בכך יסתיים משבר האבטלה המקומי והגלובלי שיצרה מגפת הקורונה? לא, אבל הרבה מאוד מובטלים ישמחו, בתקופה זו, לקבל מגוגל קצת דמי כיס עבור משימות פשוטות.
תגיות גוגל | עבודה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה