דיגיטל וטק

התביעה בדרך: האם פייסבוק תיפרד מווטסאפ ואינסטגרם?

לטענת הממשל הפדרלי ו-40 תובעים כלליים, הרשת החברתית של מארק צוקרברג עושה שימו בטקטיקות עסקיות אנטי-תחרותיות ומהווה מונופול. התביעה תדרוש ממנה להיפרד מאינסטגרם, מוואטסאפ או משתיהן
רועי בהריר-פרל | 
אינסטגרם, פייסבוק, וואטספ (צילום freepik, pexels, pixabay)
הממשל הפדרלי בארצות הברית, לצד יותר מ-40 תובעים כלליים, מגישה היום (רביעי), כמתוכנן, את תביעת ההגבלים העסקיים שלהם נגד פייסבוק. התובעים יטענו כי הרשת החברתית נקטה, ועודנה נוקטת, בטקטיקות אנטי-תחרותיות על מנת לנטרל את יריבותיה בשוק הדיגיטל ולזכות בשליטה מלאה בו. פעולות אלה, כפי שטוענת התביעה, באו לידי ביטוי באופן מטריד במיוחד כשפייסבוק רכשה את אפליקציית שיתוף התמונות אינסטגרם ובהמשך גם את שירות ההתכתבויות הוותיק וואטסאפ.
את מערך התביעה מובילה עו"ד לטיטה ג'יימס, שלדברי מקורביה צפויה לנסות לשכנע את השופט הפדרלי לחייב את פייסבוק לוותר על כמה מנכסיה העסקיים כדי לשכך את הדאגות בנוגע למצב התחרותיות בענף הרשתות החברתיות. בנוסף, התובעים ינסו לגרום לשופט לחייב את פייסבוק ליידע את הגורמים הרשמיים במדינות השונות בארצות הברית על רכישות עתידיות גדולות שלה.
התביעה מגיעה יותר משנה אחרי שוועדת הסחר הפדרלית בארצות הברית החלה לחקור את הפרקטיקות הכביכול אנטי-תחרותיות שבהן היא נוקטת. בקיץ 2019, כזכור, החקירה הזאת הולידה את פרשת קיימברידג' אנליטיקה, במסגרתה הואשמה פייסבוק בניהול פגום של מידע אישי של מיליוני משתמשים ונקנסה בסכום שיא של 5 מיליארד דולר, אותו כבר שילמנה מאז.
ואולם, בעיני רבים בממשל הפדרלי ובהנהגת המדינות השונות בארצות הברית - בראשם, הסנאטורית ממסצו'סטס אליזבת וורן - העונש בכל זאת היה רך מדי. לדעתם, פייסבוק, כמו גם חברות ביג-טק אחרות, צריכות להתפרק על מנת להציל את התחרותיות בשוק הדיגיטל. פייסבוק, מצדה, טוענת כבר זמן רב שרכישה של רשתות חברתיות קטנות ממנה לא פוגעת ביכולת של מתחרותיה לפרוח ולשגשג. לגישתה, אם אכן היה בכך טעם לפגם, הרגולטורים בארצות הברית היו אמורים לעצור את העסקאות המדוברות בזמן אמת, כשהן נחתמו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה