דיגיטל וטק

המלשינון: גוגל מספרת לילד שאתם עוקבים אחריו ברשת

החברה שולחת לילדים אי-מיילים, בהם נכתב: "אנחנו רוצים להזכיר לך כי ההורה …. (שם ההורה) משגיח על חשבון הגוגל שלך". לטענתה, היא עושה זאת על סמך אמנת האו"ם לזכויות הילד, שפורסמה ב-1990, ועל פי הקוד הבריטי להגנה על ילדים באינטרנט
רועי בהריר-פרל |  1
גוגל וואטסאפ (צילום Freepik)
אם במקרה אתם הורים אכפתיים שדואגים לוודא מפעם לפעם שהילד לא נחשף לחומרים בעייתיים ברשת ולצורך העניין נכנסים לחשבון גוגל שלו, ראו הוזהרתם: גוגל מלשינה עליכם. כלומר, מיידעת את הילד במעשיכם. כעת, חברת הענק אף מודה בכך וטוענת שהיא עושה זאת כדי לאזן בין הצרכים והרצונות של ההורים לאלה של הילדים.
מי שחשף את העניין הוא במאי הקליפים רובי סטארבק, שסיפר בטוויטר כי בנו, בן ה-7, קיבל אזהרה מגוגל על כך שמישהו מציץ לחשבונו. "הבן שלי חייב להשתמש בגוגל כדי ללמוד מהבית", הוא כתב, "באופן טבעי, הפעלנו אמצעים של בקרה הורית על החשבון שלו, אבל בואו תראו מה גוגל עשתה: היא שלחה לבן שלי אי-מייל ובו הסבירה לו שפרטיות היא דבר חשוב עבורו ושכדאי שיידע שהוריו עוקבים אחריו". סטארבק צירף לציוץ את המייל, בו נכתב בין השאר "אנחנו רוצים להזכיר לך כי ההורה שלך... (שם ההורה) משגיח על חשבון הגוגל שלך".
בתגובה לפרסומים שהציגו את הציוץ של סטארבק, גוגל, כאמור, הודתה שהיא עושה כך והצביעה על אמנת האו"ם לזכויות הילד והקוד הבריטי להגנה על ילדים באינטרנט כמקורות שעל פיהם היא פועלת.  באמנת האו"ם לזכויות הילד, שנוסחה ופורסמה בשנת 1990, נכתב בין השאר כי "ילד לא צריך להיות מושא להתערבות שרירותית ולא חוקית בפרטיותו, בכבודו ובמוניטין שלו".
האו"ם בחר שלא השיב לשאלה האם תקנה בת 30 שנה אמורה להיות תקפה גם לגבי עידן שונה לחלוטין, הנשען על מדיה דיגיטלית. מנסחי ההוראה הבריטית שאליה ריפררה גוגל הסבירו, בתגובה, כי כלים של בקרת הורים, שנועדו לאפשר להורים להשגיח ולשמור על ילדיהם, יכולים גם "להשפיע על זכותו של הילד לפרטיות, כמו גם על זכותו להתחבר, לשחק, לקבל גישה למידע ולהביע את עצמו בחופשיות. ילדים שנמצאים תחת בקרה הורית עלולים לקבל רושם שגוי לגבי המושג 'מרחב אישי' - מה שישפיע על התפתחותם ועל הביטחון בעצמם".
הקוד הבריטי, אגב, אף תומך בכך שילדים בני חמש ומעלה ידעו שהוריהם עוקבים אחריהם ברשת ויבינו שהם עושים זאת על מנת לשמור על ביטחונם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כתבה מטופשת
    מורה 12/2020/24
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מה יש להורים להזתיר בזה שהם עוקבים אחרי הילד שלהם? אדרבה, עליהם להגיד את זה לילד כשהוא מקבל גישה לאינטרנט, כדי שידע שיש מי שצופה עליו אז שלא יכנס לתכנים בעיתיים. זה עוזר לילדלשלוט בעצמו והסקרנות שלו ואני לא מבינה על מה המהומה. יותר גרוע זה שהילד יחשוב שאף אחד לא בו בודק אחריו, יעשה מה שבא לו, או נורא יותר: כשיום אחד הוא יגלה שהוא תחת מעקב (סמוי) הוא יאבד לגמרי אמון במבוגרים. כתבה הזויה
    סגור