דיגיטל וטק

התשובה לגל מתקפות הכופר: כוח משימה רב-ארגוני להתמודדות עם התופעה

בעקבות התרבות מקרי הפריצה והסחיטה, התאגדו 19 חברות סייבר ותוכנה לגוף שמטרתו להציג חזית מאוחדת מול התוקפים. מייקרוסופט ומ'אפי בפנים
רועי בהריר-פרל | 
סייבר (צילום freepik)
19 חברות טכנולוגיה מהגדולות בעולם, ביניהן מייקרוסופט ומק'אפי, מקימות בימים אלה כוח משימה משותף למלחמה במתקפות כופר של האקרים - איום שהולך ונעשה רחב ומסוכן יותר מיום ליום, בייחוד כשמדובר בפריצות למערכות מחשבים של בתי חולים ושל בתי ספר.
כוח המשימה החדש, שנקרא RTF (ראשי תיבות של Ransomware Task Force), צפוי להתחיל לפעול בחודש הבא (ינואר), כשמטרתו היא יצירה של "סטנדרטים לתכנית פעולה להתמודדות עם מתקפות כופר, המבוססים על קונצנזוס בתעשיית הטכנולוגיה במקום על עצות נקודתיות מקבלנים ספציפיים", נכתב בהצהרה המשותפת שפרסמו החברות. במילים אחרות, ברגע שמזוהה מתקפת כופר, אמורה להיות דרך אופטימלית, מוסדרת, לטפל בה ותפקידו של ה-RTF הוא למצוא אותה.
בנוסף למייקרוסופט ומק'אפי, חברות בכוח המשימה גם חברות וגופי לוחמת סייבר כמו Cybereason, The Cyber Threat Alliance, The Global Cyber Alliance ו-The Institute for Security and Technology. זאת, בנוסף לחברות טכנולוגיה בתחומים אחרים, כמו למשל ענקית התוכנה הבינלאומית Critix.
על פי מקורבים להתארגנות, מדריך ראשון של RTF, המציג סטנדרט של התמודדות עם מתקפות כופר צפוי להתפרסם בתחילת אפריל 2021. נכון להיום, חברה או ארגון שמוצאים את עצמם תחת מתקפת כופר יכולים רק לנסות לשכור את שירותיו של מומחה סייבר שייעץ להם בנוגע לדרך הפעולה האופטימלית. מדובר, על פי רוב, בעסק יקר ומאוד לא נוח, שכן לא תמיד המומחה הרצוי נמצא בהישג יד.
כשכוח המשימה יתחיל לפעול - מה שצפוי לקרות, כאמור, כבר בחודש הבא - הוא יעמוד לשירותיהן של כל החברות השותפות בו במקרה של היקלעות למתקפת כופר - מה שצפוי לחסוך להן הרבה מאוד כסף וכאב ראש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה