דיגיטל וטק

פוטין נגד צנזורה לא שלו: רוסיה פועלת לחסימת ענקיות הטק האמריקאיות

על פי טיוטת חוק שעברה בבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, פלטפורמות אינטרנטיות שבהן יצונזרו תכנים על בסיס שפה או לאום עשויות להיחסם במדינה. ככל הנראה, חתימת הנשיא על החוק היא רק שאלה של זמן
רועי בהריר-פרל | 
ולדימיר פוטין (צילום ויקיפדיה, pexels, unsplash)
מחוקקים ברוסיה פועלים בימים אלה לחסימת פייסבוק, טוויטר, יוטיוב ופלטפורמות רשת מרכזיות נוספות במידה שיתגלה שהן צנזרו תכנים שהעלו אזרחי המדינה. טיוטה רשמית של חוק בנושא כבר עברה בבית התחתון של הפרלמנט ברוסיה - הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית - וכעת היא ממתינה לאישור הבית העליון.
בינתיים, הכריז הפרלמנט כי מעתה והלאה המדינה מתכוונת לפעול נגד פלטפורמות רשת שבהן יצונזרו תכנים על בסיס שפה ו/או לאום, כמו גם נגד פלטפורמות אינטרנטיות שיסננו, או יצנזרו, תכנים שהובאו מכלי תקשורת רוסיים. זאת, לאור תלונות רבות שהגישו גופי תקשורת לפרלמנט על כך שפייסבוק, טוויטר ויוטיוב מצנזרות את תכניהן ומגבילות את חשבונותיהן.
על פי דיווחים ברוסיה, המשך תהליך אישור החקיקה בעניין זה הוא פורמלי בלבד - כלומר, מדובר בצעד דרמתי במיוחד של רוסיה נגד ענקיות הטק מארצות הברית, בעל משמעותיות שחורגות מעולם הטכנולוגיה אל הגיאו-פוליטיקה ומן הסתם מגבירות את המתיחות בין המעצמות. אם וכאשר הנשיא ולדימיר פוטין יחתום, כמצופה, על החוק בבית הפרלמנט העליון - מה שיכניס אותו לתוקף באופן מיידי - סביר להניח שתהיינה לכך השלכות לגבי פעילותה במדינות נוספות.
יש לציין כי בתקופה האחרונה רוסיה מרכזת מאמצים על מנת לשלוט במידע המוזרם מתוכה לרשתות החברתיות על מנת להילחם במה שהיא מכנה "קיצוניות ברשת". בשבוע שעבר, לדוגמה, גוגל נקנסה ברוסיה על כך שהיא לא הסירה מהרשת תוכן שנאסר לפרסום על ידי הרשויות ברוסיה. כלומר, לא מדובר באיומי סרק. המאבק של רוסיה בחברות הענק האמריקאיות רציני ונחוש ביותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה