דיגיטל וטק

אפל הסירה אפליקציה שקידמה מסיבות המוניות בזמן הקורונה

היישומון, שנקרא Vybe Together, שלח למשתמשים כתובות של לוקיישנים סודיים שבהם התקיימו אירועי ענק לא חוקיים. לאחר ההסרה מהאפ-סטור, טיקטוק חסמה את החשבון שקידם את האפליקציה

רועי בהריר-פרל | 
אפל משיקה אייפונים חדשים (צילום pexels)
אפליקציית IOS בשם Vybe Together, שקידמה מסיבות פרטיות במהלך מגפת הקורונה, הוסרה בימים האחרונים מהאפ-סטור על ידי אפל וחשבון הטיקטוק שלה נחסם. בכך, התאיידה נוכחותה ברשת כמעט לחלוטין, לאחר חודשים ארוכים שבהם התקיימה בה פעילות מחתרתית משגשגת.
באתר של Vybe Together, מוצג הארגון הסורר תת הכותרת "צא למרד, בוא למסיבה". גולשים שהיו מעוניינים להשתתף באירועים שמתארגנים שם, שלחו בקשה למנהלים וכשהיא אושרה הם קיבלו, כשעתיים לפני תחילת האירוע, כתובת מדויקת. מיותר לציין שבארצות הברית, כמו ברוב מדינות העולם, התקהלות כזאת אינה חוקית בימי הקורונה ולכן האפליקציה דרשה מכל גולש, לפני הכל, לאמת את זהותו מולה באמצעות שליחת פרופיל האינסטגרם לצד תמונות שלו חוגג במסיבות.
עד להסרתה, היו לאפליקציה כמה אלפי משתמשים ועוד כמה אלפים שהמתינו לאישור. מטבע הדברים, היא השתדלה מאוד לשמור על פרופיל נמוך, אבל שמה הוזכר בתקשורת האמריקאית עוד בספטמבר, לאחר שנחשף כי היא עומדת מאחורי מסיבה פיראטית שנערכה בניו יורק. בהמשך, כתב של הניו יורק טיימז העלה לטוויטר צילומי מסך מהאתר שלה וצייץ: "הנה אפליקציה לאיתור ולקידום של התכנסויות מסוכנות במבנים סגורים בתקופת הקורונה".
בעמוד השאלות והתשובות של האפליקציה, שהוסר בימים האחרונים, היא תיארה את הסכנות הטמונות במגפה וציינה כי היא מהווה כלי לקידום "התכנסויות קטנות" בלבד ולא "מסיבות גדולות", אולם בפועל זה לא בדיוק המצב. לאחרונה, לדוגמה, קידמה האפליקציה, בחשבון הטיקטוק שלה, מסיבה גדולה לרגל השנה האזרחית החדשה.
כעת, לאחר שנזרקה מהאפ-סטור ומטיקטוק, Vybe Together השאירה בחשבון האינסטגרם שלה הודעת טקסט אחת בלבד, בה נכתב "הכל יצא מפרופורציה על ידי התקשורת", ולצד זאת, באותיות גדולות: "אנחנו לא תומכים בהתכנסויות גדולות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה