דיגיטל וטק

ווטסאפ מתחדשת: 6 פיצ'רים שכולנו צריכים יגיעו ב-2021

רשת המסרונים בחנה השנה שורה של עדכונים ושדרוגים המתוכננים להיכנס בקרוב לשימוש גלובאלי. בראש הציפיות: התחברות לגרסת הדסקטופ ללא תלות בנייד, תשלום באפליקציה, תמיכה בריבוי מכשירים והשמדה עצמית של תמונות וסרטונים
רועי בהריר-פרל | 
וואטסאפ (צילום pexels)
במהלך 12 שנות פעילותה, הפכה ווטסאפ לאפליקציית העברת המסרונים הפופולרית בעולם - זאת, אף על פי שהיא שחררה לאורך השנים מעט מאוד עדכונים ושדרוגים, ולפחות ברמה של חוויית המשתמש נותרה הרחק מאחורי מתחרותיה. העדכונים שהיא כן שחררה עד כה כללו טפטים (Wallpapers) בבחירה אישית, חיפוש בעזרת אימוג'יז ואפשרות להשתיק שיחות לנצח, לה המתינו משתמשי האפליקציה במשך זמן רב.
לאחרונה הכריזה ווטסאפ על שורה של עדכונים ושדרוגים נוספים שנבדקים כעת בגרסאות הבטא של האפליקציה ואמורים להיכנס לשימוש סדיר במהלך 2021. בין החידושים הצפויים בולטים במיוחד שישה:
 
  1. עדכון תנאי השימוש, במסגרתו תוכל ווטסאפ לשלוח למשתמשיה הודעות נקודתיות, שלא תישלחנה בשיחות רגילות אלא כהתראות נפרדות. העדכון מתוכנן ל-8 בפברואר 2021.
  2. "מצב חופשה". בדומה לג'ימייל, שם ניתן להגדיר מראש את הטיפול במיילים מסוימים במהלך חופשה, גם בווטסאפ ניתן יהיה בקרוב לתזמן השתקה של התראות מקבוצות מסוימות לתקופה קצובה. אמנם בינתיים אין ממש "מצב חופשה" במציאות, אבל כנראה שבווטסאפ אופטימים.
  3. תשלומים באמצעות ווטסאפ. כן, בקרוב נוכל לבצע עסקאות קטנות באמצעות האפליקציה עם אנשים שנמצאים ברשימת התפוצה שלנו, כפי שכבר ניתן לעשות בהודו ובברזיל. ווטסאפ צפויה להיכנס בשנה הבאה עמוק יותר לענף הפינטק ולהוות איום ממשי על שירותי סליקה ותשלום ותיקים, כמו פייפאל.
  4. שיחות קוליות ושיחות וידאו בגרסת הדסקטופ. ברגע שווטסאפ תשחרר את הפיצ'ר המדובר בתפוצה רחבה, ייתכן מאוד שזום תמצא את עצמה בבעיה. עבור המשתמש, בכל אופן, מדובר בבשורה חגיגית.
  5. תמיכה בריבוי מכשירים. כרגע עדיין לא ברור אם הבטחתה של ווטסאפ בנוגע להפעלת חשבון מסוים בארבעה מכשירים כוללת גם טאבלטים, אבל אין ספק שפתיחת האפשרות הזאת תהפוך את חיינו לנוחים יותר - במיוחד לאור העובדה שווטסאפ מתכוונת גם לבטל את הצימוד בין המכשיר הסלולרי לגרסת הלפטופ, כך שניתן יהיה להשתמש באווטסאפ במחשב גם אם הנייד לא מחובר לאותה רשת אלחוטית.
  6. מחיקה מתוזמנת של קבצים מצורפים. הכוונה היא בעיקר לתמונות, לסרטונים ולגיפים, שבעתיד הקרוב ניתן יהיה להגדירם כך שישמידו את עצמם כעבור פרק זמן מסוים. המשמעות: פינוי זיכרון במכשיר ומניעה של שימושים אסורים בחומרים שיש עליהם זכויות יוצרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה