דיגיטל וטק

השנה של מקצועות הדיגיטל- Digitalent נכנסת לתכנית הכשרות בתמיכה של רשות לחדשנות

ההשפעה שהייתה למשבר הקורונה על עולם התעסוקה היא ללא ספק חסרת תקדים, אבל אם יש מרוויח מכל זה הלא הוא תחום מקצועות הדיגיטל שחווה עלייה עצומה בשנה האחרונה - מי יהיו המרוויחים העיקריים מכך ומה עולם ההיי טק עושה בנידון?
כפיר אדר | 
לימודי דיגיטל (צילום UNSPLASH)
ישראל מתקדמת בצעדי ענק לעבר מיליון מובטלים, והמספר רק הולך וגדל. המכה הקשה שגרם משבר הקורונה בתחומים כמו תיירות, אירועים, מסעדנות ותעופה השאירה רבים מעובדיהם מחוסרי תעסוקה ובחיפושים אחרי הצעד הבא שיוביל אותם למשרה המיוחלת. במקביל, בעלי עסקים קטנים נאלצו לסגור את דלתותיהם בצל המשבר מה שגרם להם לחפש אלטרנטיבות אחרות על מנת לשרוד ולהמשיך לפעול.
יחד עם זאת, המשבר חולל האצה חסרת תקדים בכל תחום הדיגיטל והטרנספורמציה דיגיטאלית. תהליכים דיגיטלים ושינויים שהיו לוקחים שנים ואף עשורים, קורים כיום תוך שבועות ספורים ולפעמים ימים. עסקים שבן לילה נאלצו לפתוח אתר מכירתי אונליין, ולהפוך את כל העסק שלהם לדיגיטלי,  מנהלי שיווק שנאלצו לשנות את מערך השיווק שלהם, שכירים שפוטרו מעבודתם ונאלצו לעשות הסבות מקצוע פנו למקצועות הדיגיטל אשר חוו עלייה ענקית במהלך התקופה הזו.
מקצועות כמו מנהלי קמפיינים דיגיטליים (PPC), מנהלי תוכן ומדיה, מעצבי אתרים, מנהלי E-COMMERCE ועוד הם רק חלק מהמקצועות אשר צמחו בשנה האחרונה, מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית בית ספר Digitalent, בית הספר המוביל במקצועות השיווק והדיגיטל אומרת: "אנחנו ראינו בשנה אחרונה מגמה שצומחת בקרב אנשים שנמצאים בחל"ת או שפוטרו, והיא הרצון להעשיר את עצמם וללמוד מקצועות בתחום הדיגיטל שיכולים לקדם אותם ולהשאיר אותם רלוונטיים.

צילום: ליאת מנדל

המקצועות שחשובים עכשיו, כמו גם אחרי המשבר,  הם המקצועות שיעזרו לחברות גדולות ובעיקר קטנות לעשות דיגיטליזציה של המוצרים והשירותים שלהם. מומחי Self Service, מומחים ליצירת תוכן דיגיטלי בכלל ותוכן וידאו בפרט, בוני ומקדמי אתרים מסחריים, מומחים לאוטומציה שיווקית וכמובן כל מקצועות התכנות כמו סייבר ומערכות CRM, יהיו מאוד מבוקשים".
גדילה זו בתחום הדיגיטל תפסה את עיניהם של מובילי תחום ההייטק בארץ- הרשות לחדשנות, שהחליטה בפעם הראשונה לכלול את מקצועות הדיגיטל במכרז של תוכנית להכשרת הון אנושי להייטק במסלול חרום, ובחרה ב- Digitalent, כבית ספר למקצועות הדיגיטל היחיד להוביל את מערך ההכשרות זה.
במסגרת זכייתם במכרז, בית הספר יקבל תקציב של מיליוני שקלים על מנת להכשיר מאות תלמידים אשר יקבלו מלגה מיוחדת. כמו כן, חלקם הגדול מהתלמידים אף יזכו להתחייבות להעסקה בחברות הייטק ובחברות אחרות בהתאם לעמידה בקריטריונים של בית הספר תוך חצי שנה מתום סיום הלימודים. תקציב הזכייה הולך להגדיל משמעותית את היקפי הפעילות של בית הספר שנחשב למוביל בתחום הכשרות למקצועות הדיגיטל בישראל.
הקורסים שנכנסו לתוכנית וגם נחשבים לפופולאריים ביותר בתחום הם:
קורס מנהלי קמפיינים PPC: קורס מעשי בקידום אתרים ממומן וניהול קמפיינים בדיגיטל שפותח בשיתוף עם החברות המעסיקות המובילות בישראל ועומדת בדרישותיהם.
קורס ניהול תוכן ומדיה חברתית: במסגרת הקורס יוכשרו התלמידים לבניית אסטרטגיית תוכן וקישורה למטרות העסקיות של הארגון, יצירת תוכן בפורמטים השונים, כלים לניהול נכון של תוכן בפלטפורמות העומדות לרשותנו, הפצת התוכן ומדידה בפלטפורמות הרבות .
קורס מנהלי eCommerce: הקורס כולל היכרות עם תחום ה-eCommerce,  מבנה אתר ובניית קטלוג מוצרים, בחירת טכנולוגיות שונות לאתר, היכרות עם פלטפורמות למכירה, קידום האתר, ועוד. 
"הכרתה של הרשות לחדשנות את מקצועות הדיגיטל כחלק ממקצועות תומכי פיתוח היא צעד מאוד משמעותי וגדול עבור התחום". אומרת דשקוב, "מקווים שזה סממן ראשון לכך שקטגורייה של מקצועות דיגיטל הכוללת נכון להיום מעל 20 מקצועות והתמחויות שונות, מקבלת הכרה רחבה והופכת לתחום רשמי בעל פוטנציאל תעסוקתי והשתכרותי גבוה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה