דיגיטל וטק

חיסונים לקורונה למכירה בדארק נט: כמה ישלמו אלה שלא הצליחו להשיג?

ברשת האפלה של האינטרנט חלה עלייה של מאות אחוזים במודעות של מכירת חיסונים לקורונה, כאשר המחירים ממשיכים לעלות מדי יום. האם באמת ישנם חיסונים לקורונה זמינים או שזו עקיצת ענק של המוכרים?
יהודה לוינגר | 
האקר אילוסטרציה (צילום מערכת אייס)
מחקר של צ'ק פוינט ניטר את מכירות החיסונים לקורונה ברשת האפלה, ועל פי הנתונים שמתפרסמים היום (רביעי) בתחילת 2021 חלה עלייה דרמטית במספר המודעות, ומה קרה כאשר חוקרי צ'ק פוינט ניסו לבצע רכישה?
במהלך החודש האחרון, עקבו חוקרי צ'ק פוינט אחר מודעות שונות של האקרים המפרסמים, לכאורה, "חיסונים זמינים נגד קורונה" של החברות המובילות בתחום שזכו לאישורים רגולטוריים, וכן של "החיסון הסיני".
על פי המחקר, במהלך החודש נצפתה עלייה דרמטית של 400% במספר המודעות ביחס לתחילת דצמבר ולאחר אישור החיסונים על ידי הרשויות האמריקאיות והאירופאיות (8 עמודים של תוצאות חיפוש עברו ל-34 ומספר המודעות קפץ ל-340).
בנוסף, נערך שינוי בהצעות היקפי המכירה ממכירת "חיסון" בודד למכירה יותר סיטונאית של "חיסונים" (10,000 מנות). וכמה זה יעלה? על פי המחקר נצפתה גם עלייה במחיר החיסונים ממחירים שנעו בין 250-300 דולר בתחילת דצמבר, ל-500 דולר ואפילו כ-1000 דולר בשבוע האחרון.
חוקרי צ'ק פוינט ניסו לראות האם אותם "חיסונים" המוצעים למכירה בדארק נט הם אמתיים וביצעו הזמנה של אחד "החיסונים" הללו וכצפוי – לאחר הרכישה של החיסון המוכר נעלם. ההתקשרות עם אותו מוכר בוצעה דרך חשבון טלגרם שנמחק וכך גם המודעה.
עודד ואנונו, ראש מחלקת חולשות מוצרים בצ'ק פוינט שערך את המחקר מסר כי "ברגע שהחיסונים עמדו להיות מאושרים ראינו בדארק נט התחלה של פרסומים על "היצע זמין של חיסונים למכירה". כיום, היקף המודעות הזה עלה באופן משמעותי שכן הביקוש בעולם לחיסונים עלה באופן ניכר גם כן. כמו בכל תחום אחר של היצע וביקוש, יש מי שמנסה לנצל את העניין הגובר הזה ביצירת "שוק שחור" משל עצמו בניסיון לגרוף רווחים אישיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה