דיגיטל וטק

סוף לפרסומות הסלבס? חוות דעת נוקבת של היועמ"ש נגד פרסום סמוי באינסטגרם

מכה לידוענים והמשפיענים: אביחי מנדלבליט פרסם את עמדתו בכל הקשור לפרסום באינסטגרם, בעיקר על ידי מפורסמים. על פי נייר העמדה, על הסלבס לעדכן את עוקביהם כי מדובר בפרסום לכל דבר ועניין, על ידי סימון ברור 
מערכת ice |  1
אינסטגרם (צילום freepik, pexels)
תדהמה בעולם הזוהר: היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס לראשונה לסוגיית הפרסום הסמוי באינסטגרם. ההשפעה? עשויה לפגוע בכיס של המשפיענים, אם יאהבו זאת או שלא.
עד כה נהגו חלק מהידוענים והמשפיענים ברשת לקבל תשלום (לעיתים אף סכומים נכבדים) בגין פרסום סמוי של מוצרים שונים. תחומי הפרסום היו מגוונים: מאופנה ועד חופשות, מתכשיטים ועד מוצרי מזון ועוד. התשלום בגין הפרסום נע בין קבלת המוצר בחינם (דבר המהווה תשלום לכל דבר על פי פקודות המס) ועד לתשלום כספי, שלעיתים הגיע לסכומים ניכרים, הכל על פי מידת הפופולאריות של הידוען ברשת ומספר העוקבים שלו.
כאמור, עמדתו של מנדלבליט לפיה יהיה מעתה על המפורסמים לסמן מסרים בעלי אופי שיווקי-פרסומי בצורת סמל בולט, כמקובל למשל בהפסקת הפרסומות של ערוצי הטלוויזיה, עלולה להיות מכה גדולה עבור הידוענים, שעבור חלקם מדובר היה בהכנסה משמעותית.
דולב משה, מנכ"ל Fresh, בית תוכן לצעירים, מספק פרשנות מפתיעה: "אנו רואים ברגולציה על תחום שיווק המשפיענים צעד חשוב. זו הזדמנות לעשות צעד נוסף להגברת השקיפות בין המפרסמים, המשפיענים והצרכנים. כיום רוב המותגים הגדולים בעולם פונים לקהלים שלהם במגוון זירות, ועולם המשפיענים הוא הממשק הקרוב ביותר"
מדוע לדעתך בחר היועמ"ש לעסוק בנושא?
"גישתו של מנדלבליט מצטרפת למגמה העולמית בשנים האחרונות שמדברת על שקיפות, פרסומים שישלבו גילוי נאות, שילוב של ערכים ואמת בפרסום".
והמפרסמים כועסים?
"בניגוד לתפיסה הרווחת, דווקא הגישה הזאת היא המועדפת על הצרכנים. הצרכן בשנת 2021 מחפש אותנטיות ושקיפות, ולכן בטווח הארוך הרגולציה תשתלם לא רק לצרכן אלא גם למפרסם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סלבס
    חגית 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי דעתי כל הסלבס תת רמה .תעשו להם בחינות פשוטות ותראו חלל רק .רק המחשופים והפה הגדול יש להן.שקל לא שוות ורמה נמוכה מאד.חוץ מכמה בודדות .אחת כמו זאת נמרח הגדול שהיא למה בחצי ערום תת רמה ומבייישת .פשוט להקיא עליהם
    סגור