דיגיטל וטק

זה לא לטלפון: ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית שוקלת לפרוש משוק הסמארטפונים

היצרנית הקוריאנית LG שוקלת לפרוש בהמשך השנה משוק הסמארטפונים חטיבת הסלולר של החברה צברה הפסדים של 4.5 מיליארד דולר בחמש שנים בלבד ונשארה הרחק מאחור בתחרות הקשוחה בענף. בכיר בחברה: "הגיע הזמן לעשות חשבון קר בנוגע לסיטואציה"
 
רועי בהריר-פרל | 
LG (צילום יחצ)
ענקית הטכנולוגיה הקוריאנית LG עשויה לצאת משוק סמארטפונים כבר השנה. כך, על פי מידע שהעביר בכיר בחברה למגזין "קוריאה הרלד", הבכיר הסביר כי ההחלטה הצפויה נובעת ממצבה העגום של החברה בשוק זה, בו התחרות הופכת לאכזרית יותר ויותר משנה לשנה. "הגיע הזמן של LG לעשות חשבון קר בנוגע לסיטואציה ולקחת את הבחירה הטובה ביותר כמה שיותר מהר", אמר הבכיר והוסיף כי "החברה שוקלת כעת את כל הצעדים האפשריים, כולל מכירה של חטיבת הסמארטפונים, צמצומה או פרישה של החברה מהשוק".
לטענת הבכיר, החברה הבטיחה לעובדים בסקציית המובייל כי אם וכאשר המהלך ייצא את הפועל משרתם לא תיפגע. עם זאת, מקורות אחרים בחברה צופים שרק כ-60% מהעובדים במחלקה יועברו למחלקות אחרות ב-LG ולגבי השאר קיים כרגע חוסר ודאות.
הצרות של LG בשוק הסמארטפונים נמשכות כבר חמש שנים ויותר. החברה הציגה הפסדים בתחום זה לאורך 23 רבעונים רצופים, כולל הרבעון האחרון כמובן. הפסדים אלה הצטברו עם הזמן לסכום אסטרונומי של 4.5 מיליארד דולר. אף על פי כן, החברה המשיכה לנסות את מזלה בשוק לאורך השנים האחרונות וניסתה למשוך לקוחות בעזרת סמארטפונים איכותיים בעיצובים חדשניים - בראשם, הדגם הנפתח, ה-Rollable, שמשך לא מעט תשומת לב ביריד הטכנולוגיה CES 2021.
גם הדגם ה"מסתובב" של החברה, ה-Wing, עורר עניין רב כשהושק השנה, אבל במהרה התברר ל-LG שלאנשים אין ממש צורך במסך שניתן לסובבו כך שחלקו יהיה מאוזן וחלקו מאונך, כמו גם שברמת המחיר שלו (999 דולר), ובסביבה כה תחרותית, כמעט בלתי אפשרי למכור אותו. האם שני דגמים אלה ייכנסו לספרי ההיסטוריה של תעשיית הדיגיטל כשני הדגמים האחרונים מבית LG? עדיין מוקדם לצאת בהכרזות, אבל נוכח המסרים האחרונים שמגיעים מהחברה ייתכן מאוד שכן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה