דיגיטל וטק

2020 חייכה לתעשיית הסייבר: עלייה של כ-70% בסכומי הגיוסים של תעשיית הסייבר

סיכום נתוני 2020: הצמיחה בענף באה לידי ביטוי עם גיוס של כ-2.9 מיליארד דולר במעל ל-100 עסקאות שונות. הייצוא הישראלי השנתי בתחום עמד על כ-6.85 מיליארד דולר, סך ההשקעות בסייבר תוצרת ישראל מגיע לכדי 31% מההשקעות בעולם

כפיר אדר | 
סייבר (צילום freepik)
למרות משבר הקורונה, בשנת 2020 המשיכה תעשיית הסייבר הישראלית במגמת הצמיחה שלה וקבעה שיאים נוספים של גיוסים. נתונים שאסף ועיבד מערך הסייבר הלאומי מראים כי בהשוואה לשנה שעברה חלה עלייה של כ-70% בסכומי הגיוסים של תעשיית הסייבר, שגייסה השנה כ-2.9 מיליארד דולר במעל ל-100 עסקאות שונות.
"הקורונה גרמה למעבר חסר תקדים בהיקף ובקצב של פעילויות פיזיות למרחב המקוון, דבר שיצר פתח לאיומי סייבר רבים והגדיל את הצורך בהערכות של כל חלקי המשק העולמי", מסביר רועי ירום, ראש מרכז התעצמות ומשק במערך הסייבר הלאומי. "האיומים שהתגברו יצרו הזדמנויות נוספות לתעשיית הסייבר הישראלית, שהוכיחה גם השנה שהיא מהווה מנוע צמיחה לאומי ומרכיב חיוני בחוסן הלאומי. הצלחתה של תעשיית הסייבר הישראלית היא בראש ובראשונה הישג של היזמים, המנהלים והמשקיעים המובילים אותה".
עוד מסר: "מערך הסייבר משקיע כל העת משאבים כגון השקעה במחקר אקדמי שיוסיף להניע את גלגלי החדשנות התעשייתית, תוכניות להשבחת ולהגדלת ההון אנושי בתחום, יצירת קשרים מול מדינות עם פוטנציאל להזדמנויות מסחריות, תוכניות מחקר ופיתוח משותפות עם חברות הזנק וחברות בשלות, כמו גם ניסיון לחבר בין הביקוש הגובר לסייבר, גם במשק הישראלי, לתעשייה שתספק אותו".
על פי נתונים שאסף ועיבד המערך, בשנה האחרונה גייסה תעשיית הסייבר הישראלית 2.9 מיליארד דולר, ביותר מ-100 עסקאות שונות - עלייה של למעלה מ-70% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, הייצוא הישראלי השנתי בתחום עמד על כ-6.85 מיליארד דולר. השנה נכנסו חמש חברות ישראליות למועדון חדי הקרן היוקרתי (חברות פרטיות המוערכות בשווי של מעל למיליארד דולר) בתחום הסייבר: Snyk SentinelOne, Forter, Cato networks ו-BigID.  נתון זה מביא את החברות הישראליות לשיעור של 33% מחדי הקרן בתחום הסייבר העולמי.
בנוסף, ההשקעה בישראל ביחס לעולם נמצאת במגמת עלייה, כאשר סך ההשקעות בסייבר תוצרת ישראל מגיע לכדי 31% מההשקעות בעולם. השנה התאפיינה ביותר מ-20 עסקאות רכש של חברות ישראליות בעלות מוערכת של כ-4.7 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה