דיגיטל וטק

התפוצץ הבלון: גוגל ביטלה את פרויקט הדגל של החברה

חברת האם של ענקית הטכנולוגיה, הודיעה כי היא תפסיק בפיתוח של פרויקט הדגל של החברה בשנים האחרונות Loon, שנועד להנגיש אינטרנט לאזורים נידחים בעולם בעזרת בלונים
ארנולד נטייב | 
פרויקט Loon
אלפאבית, חברת האם של ענקית הטכנולוגיה גוגל, הודיעה כי היא תפסיק בפיתוח של פרויקט הדגל של החברה בשנים האחרונות, Loon שנועד להנגיש אינטרנט לאזורים נידחים בעולם בעזרת בלונים. המיזם התמקד בשיגור בלוני הליום לשכבות העליונות של האטמוספירה, ותוכנן שבלונים אלו ישאו עליהם את הציוד המאפשר חיבור לאינטרנט. עלות המיזם מוערכת בלמעלה מ-125 מיליון דולר.
החברה הפסיקה את המיזם כשמונה שנים מאז השקת הפרויקט בשנת 2013. הסיבה המרכזית היא שבחברה לא הצליחו להגיע לרמת עלויות נמוכה מספיק כדי להפוך את המוצר לאטרקטיבי עבור מפעילי מערכות התקשורת, ולא הצליחו למצוא פתרונות שיתגברו על מכשולים, הן בתחום הטכנולוגיה והן ביישום והפעלת הפרויקט.
המטרה השאפתנית של החברה הייתה לשגר אלפי בלונים לסטרטוספירה - שכבה באטמוספירת כדור הארץ, במטרה לגשר על הפער הדיגיטלי בין 4.8 מיליארד בני האדם שמתגוררים במדינות מתפתחות, ללא גישה לרשת האינטרנט, לבין 2.2 מיליארד שכבר מחוברים במדינות המפותחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה