דיגיטל וטק

הכניסה למוזמנים בלבד: מה הופך את "קלאבהאוס" לדבר הגדול הבא?

גם פייסבוק, שמפתחת בימים אלה שירות דומה, יודעת שעתיד הרשתות החברתיות טמון באקסקלוסיביות, באינטימיות ובאנושיות של האפליקציה שמשנה את חוקי המשחק. הסבר מזורז לפשר הבאזז
רועי בהריר-פרל | 
קלאבהאוס (צילום צילום מסך techcrunch.com)
כעת, אחרי שנודע כי פייסבוק, הידועה בנטייתה להעתיק הצלחות כדי למחוץ אותן, מפתחת פלטפורמה דומה לקלאבהאוס (Clubhouse), אין יותר מקום לספק: אפליקציית העברת מסרי האודיו של הסלבס היא המסיבה הכי טובה בעיר. כמובן שמי ש בעניינים היה מודע לכך עוד קודם לכן, כשמנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג וכשמנכ"ל טסלה אילון מאסק השתתפו באחד מה"פאנלים" הסגורים שבה, אבל עכשיו הגיע השלב הבא באבולוציה שלה, בו היא הופכת מדיבור חם להצלחה מסחררת.
קלאבהאוס, שהושקה במאי 2020 על ידי פול דוויסון ורוהן סת', היא  ההפך מפייסבוק. היא ממש לא מקום שנועד לחבר בין אנשים ולקרב לבבות. היא פלטפורמה אקסקלוסיבית של חדרי שיחה (צ'אטים), בהם משתתפים סלבס ואח"מים מכל התחומים שמשוחחים זה עם זה (ועם משתתפים "רגילים") באמצעות הקול שלהם, ולא טקסט קר ומנוכר - מה שמבדיל אותה, במובהק, משאר אפליקציות העברת המסרים והופך אותה לאינטימית ולאנושית יותר.
הבדל מהותי נוסף בינה לבין האפליקציות החברתיות האחרות הוא שלפחות לעת עתה ניתן להיכנס אליה רק באמצעות הזמנה של משתמש קיים. כלומר, היא לא פתוחה לכולם. רק לבעלי הקשרים הנכונים במקומות הנכונים (ולחברים שלהם). לטענת מומחים שונים, היא הצעד הבא של הרשתות החברתיות - ובהחלט אפשר להבין מדוע: מה שטוב מפורסמים כמו קנייה ווסט, אופרה ווינפרי, אשטון קוצ'ר ושלל כוכבי ספורט אמריקאיים ככל הנראה טוב לכולם.
בני אדם, כידוע, נמשכים לסמלי סטטוס וכאן יש להם הזדמנות להשיג אחד כזה, שווה במיוחד, במחי לחיצה על לינק מחבר. לא במקרה האפליקציה ניתנת להורדה, לפחות כעת, רק מהאפ-סטור של אפל - סמל הסטטוס הרשמי של זמננו. לא במקרה גם התפתח בחודשים האחרונים סחר שוקק באיביי של הזמנות לאפליקציה.
סיבה נוספת לפופולריות ההולכת ומתעצמת של קלאבהאוס היא, ובכן, פומו - פחד מפני החמצה. השיחות שנערכות בחדרים הפרטיים שבה נמחקות מיד לאחר סיומן ואין אפשרות לשחזרן ולהקשיב להן שוב. מי שלא שם, באמת לא קיים. בקלאבהאוס, מן הסתם, מכוונים בדיוק לחולשה האנושית הזאת ובינתיים זה בהחלט מוכיח את עצמו. עובדה: אפילו מארק צוקרברג רוצה עכשיו קלאבהאוס משלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה