דיגיטל וטק

הכי טובה לאמנים: אפל מיוזיק מובילה את דירוג העברות התמלוגים

שירות המוזיקה בסטרימינג של אפל העביר לקולקטיב הרישוי המכני תמלוגים בסך 163.3 מיליון דולר. לספוטיפיי יש כמעט פי 2 יותר מנויים, אבל אפל משלמת לאמנים פי 2 ממנה עבור כל שימוש
רועי בהריר-פרל | 
אמזון, פודקאסטים, אפל, ספוטיפיי (צילום pixabay, Amazon)
שירות אפל מיוזיק העביר במהלך השנה החולפת תמלוגים לכותבים, למלחינים ולמפיקים בסך 163.3 מיליון דולר - מה שמציב אותו במקום הראשון מבין כלל שירותי הסטרימינג המוזיקאלי בארצות הברית בכל הנוגע לתשלום ליוצרים עבור הזכות להשתמש בשיריהם.
בסך הכל, אסף קולקטיב הרישוי המכני (MLC) - גוף ללא מטרת רווח שמטרתו לדאוג לכך שאמנים ייקבלו את התמלוגים המגיעים להם עבור השמעות היסטוריות בשירותי סטרימינג - כ-424.4 מיליון דולר מ-20 שירותים כאלה, לרבות ספוטיפיי, אמזון מיוזיק, גוגל פליי מיויזק, יוטיוב, טיידל, דיזר וסאונדקלאוד.
במקום השני בדירוג העברת התמלוגים של שירותי הסטרימינג נמצא ספוטיפיי, ששילם השנה 152.2 מיליון דולר לאמנים בארצות הברית עבור הזכות לעשות שימוש ביצירותיהם. במקום השלישי, בפער ניכר, נמאת אמזון מיוזיק, שהעבירה השנה ליוצרים 42.7 מיליון דולר. ספקיות מוזיקה בסטרימינג מרכזיות נוספות שהעבירו השנה כספי תמלוגים ל-MLC הן פנדורה מדיה (12.4 מיליון דולר), איי הארט מדיה (1.3 מיליון דולר) ואודיו מאק (490 אלף דולר).
חלוקת התמלוגים הנוכחית היא הראשונה שבה נעשה שימוש ברישיונות הגורפים שהעניקה MLC לגופי הסטרימינג השונים בתחילת השנה. בסוף השנה כל גוף נדרש לשלם סכום המותאם לגודלו, למספר המשתמשים שלו ולכמות ההשמעות בפלטפורמה שלו - שיטת ניטור והעברת כספים שהחליפה את השיטה הישנה, בה נבדק כל שיר בנפרד לצורך תשלום תגמולים.
בתחילת השנה הנוכחית, אפל הקימה קרן של מקדמות לתמלוגים עבור אמני אינדי שנפגעו מהמגפה, בסך 50 מיליון דולר - מה שבשילוב עם הנתונים האחרונים של MLC הופך אותה לחברה התומכת ביותר באמנים, בהפרש ניכר מרוב מתחרותיה. זאת, אף על פי שספוטיפיי, השנייה בדירוג זה, אוחזת בנתח שוק גדול מזה של אפל, 44.3% לעומת 24.8%. הסיבה לכך שאפל העבירה יותר תמלוגים מספוטיפיי (ומכל שירות אחר) נעוצה במחיר היא משלמת לאמן עבור כל שימוש בשיר, שעומד אצלה על 0.0067 דולר, לעומת 0.0035 שמשלמת ספוטיפיי לאמנים - כמעט פי שניים.
גובה התמלוגים שהעבירו שירותי המוזיקה הבולטים בסטרימינג ל-MLC:
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה