דיגיטל וטק

היסטוריה דיגיטלית: מחשבי כרומבוק נמכרו יותר ממחשבי מאק לאורך שנה שלמה

בשנת 2020, בעקבות משבר הקורונה, גופים ציבוריים ופרטיים רבים רכשו כמויות ענק של מחשבים ניידים מבוססי ענן מבית גוגל כרום. מכירותיהם עקפו את המחשבים האישיים של אפל ונגסו בנתח השוק העצום של ווינדווז
רועי בהריר-פרל | 
מחשב נייד (צילום pixabay)
משבר הקורונה שגרם כמעט לכל העולם לעבור לעבודה וללימודים מהבית הזניק את מכירות הכרומבוקים - מחשבים ניידים מבוססי מערכת ההפעלה Chrome 0S שכל המידע שבהם מאוכסן ברשת, על ענן (כונן גוגל) - אל שיאים חדשים, עם היקף מכירות גדול מזה של מחשבי מאק של אפל ונגיסה משמעותית בהיקף המכירות של מחשבים המבוססים על מערכת ההפעלה ווינדווז.
עד כה, מכירות הכרומבוקים הצליחו לעקוף את מכירות המאקים רק ברבעונים מסוימים. כעת, נוכח הצורך הגובר במחשבים ניידים זולים ויעילים עקב המשבר העולמי, הם קובעים ציון דרך חדש ועוקפים את אפל לאורך שנה שלמה. מערכות ווינדווז עדיין אוחזות בחלק הארי של השוק, אבל, כאמור, מכירותיהם ירדו מאוד השנה עקב העלייה החדה במכירות הכרומבוקים והמאקים.
המציאות החדשה מהווה תמרור אזהרה עבור אפל ומיקרוסופט, שתיאלצנה למצוא דרכים חדשות להתחרות בשחקן החדש באופן יעיל, וגם נקודה למחשבה עבור כל חברה המספקת מוצרים או שירותים אינטרנטיים, שתיאלץ להבטיח כי משתמשי כרומבוק ההולכים ומתרבים ייקבלו מוצרים ושירותים שיכולים להתחרות באלה שמקבלים משתמשי ווינדווז ומאק. 
את הנפילה במכירות של מערכת ההפעלה ווינדווז ניתן לזהות באופן מוחשי על פי התקדמות הנתונים הרבעוניים: ברבעון הראשון עמד נתח השוק שלה על 87.5% (לצד 5.8% של MacOS ו-5.3% של Chrome OS), ברבעון השני הנתח ירד ל-81.7% (לעומת עלייה של MacOS ל-7.6% ושל ChromeOS ל-10%). ברבעון הרביעי של 2020 ווינדווז כבר צנחה לנתח שוק של 76.7% - ירידה ראשונה אל מתחת ל-80% מזה כמה עשורים. ChromeOS, לעומת זאת, טיפסה ברבעון האחרון של 2020 עד לנתח שוק של 14.4%.
הזינוק במכירות הכרומבוקים הוא למעשה חלק מהזינוק הכללי במכירות ה-PC בעקבות המעבר לעבודה מרחוק - מה שהביא לגידול חסר תקדים במספר ההזמנות של מחשבים אלה על ידי גופים עסקיים, ציבוריים, ממשלתיים ופרטיים. אמנם הפריחה של הכרומבוקים לא החלה ב-2020 - עלייה במכירותיהם הדרגתית נרשמה במהלך שלוש-ארבע השנים שלפניה - אבל המגפה זירזה מאוד את המעבר אליהם וחיזקה את אמון המשתמשים בהם. כעת, הצפי הוא להמשך הגידול במכירות הכרומבוקים על חשבון מאק ו-PC והתרחבות השימוש בהם במגזר הפרטי, ברחבי העולם. זאת, כמובן, במידה שמיקרוסופט ואפל לא ישלפו פתאום שפן דומה מהכובע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה