דיגיטל וטק

פייסבוק תשקיע מיליארד דולר באוסטרליה לאחר הפשרה

לאחר שפייסבוק חסמה מפני גולשים אוסטרליים את האפשרות לשתף דיווחי חדשות, וגרמה לזעזוע בתעשיית החדשות העולמית, נכנעה הרשת החברתית לפשרה עם הממשלה ותשקיע ביבשת גם כספים עבור תעשיית החדשות המקומית
יהודה לוינגר | 
אוסטרליה פייסבוק רשת חברתית (צילום freepik)
ענקית הטכנולוגיה הודיעה היום (רביעי) על כוונתה להשקיע 1 מיליארד דולר בתעשיית החדשות ביבשת אוסטרליה בשלוש השנים הקרובות. הודעתה של פייסבוק מגיעה יממה  לאחר שנכנעה לממשל האוסטרלי והסכימה להצעת הפשרה.
כזכור, על פי הצעת חוק שעברה בבית הנבחרים האוסטרלי וכעת נבחנת בסנאט, ענקיות הדיגיטל תחויבנה לשלם לבעלי הזכויות על התכנים החדשותיים המשותפים בה - כלומר, המו"לים של גופי החדשות שמהם הגיע התוכן. פייסבוק, מטבע הדברים, התנגדה לכך נחרצות ואף חסמה מפני גולשים אוסטרליים את האפשרות לשתף דיווחי חדשות. לאחר שנדמה היה שהכלים כבר מזמן נשברו ושהתקדים האוסטרלי יהווה קרקע לסדר עולמי חדש בכל הנוגע לקשר שבין פלטפורמות חברתיות לגופי תוכן, הגיעה הסולחה.
על פי הודעה של שר האוצר האוסטרלי ג'וש פרידנברג, פריצת הדרך במו"מ אירעה במסגרת שיחה של הרגע האחרון שקיים עם מארק צוקרברג, בה הצליחו השניים לגשר על הפערים. בעקבות השיחה, צוקרברג הודיע כי בקרוב יוכלו המשתמשים באוסטרליה לשוב ולשתף תכני חדשות בפייסבוק.
הממשלה, מצדה, הסכימה לבצע תיקונים שונים בחקיקה, לרבות החרגתה של פייסבוק מהחוק המוצע, בכפוף להסכמים קבוצתיים שהרשת החברתית תחויב לעשות עם גופי החדשות הבולטים במדינה בנוגע לתשלום עבור תכנים שלהם, המשותפים ברשת.
לאחר הסאגה הדרמטית, פייסבוק החזירה אתמול את דפי החדשות האוסטרליים לאחר חסימה חסרת תקדים בהיסטוריה של הרשת החברתית. ההאפלה של דפי החדשות האוסטרליים זעזעה את תעשיית החדשות העולמית שהבינה כמה כוח יש לענקיות הטכנולוגיה. יחד עם תכני החדשות נחסמו בשוגג גם דפים שאינם עוסקים בתכנים חדשותיים, במה שאפילו הגדיל את הבלאגן שהתרחש באוסטרליה.
עתה מגיע שלב התשלום. פייסבוק כאמור התחייבה להשקיע מיליארד דולר בתעשיית החדשות ביבשת אוסטרליה כחלק מהפשרה שהושגה עם הממשלה האוסטרלית בהחרגת פייסבוק מהחוק. הרשת החברתית תשקיע לאחר שגוגל כבר שנה שעברה השקיעה מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה