דיגיטל וטק

NVIDIA חשפה ב-GTC את המעבד הראשון שיצרה

בכנס הבינה המלאכותית, מנכ"ל אנבידיה חשף מגוון מוצרים, טכנולוגיות ופיתוחים חדשים ביניהם המעבד CPU הראשון שפותח על ידי החברה. מנכ"ל  אנבידיה: "עוצב במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית תובעניים ו-HPC"
מערכת ice | 
nvidia (צילום nvidia)
באירוע הפתיחה המרכזי של כנס הבינה המלאכותית GTC21, חשף אמש (שני) מנכ"ל ומייסד אנבידיה, ג'נסן וואנג, מגוון מוצרים, טכנולוגיות ופיתוחים חדשים שיובילו את NVIDIA לעידן חדש של בינה מלאכותית. המוצרים השונים פותחו במרכזי הפיתוח של אנבידיה מסביב לעולם, בין היתר גם באמצעות למעלה מ-2,400 עובדי החברה בשבעת מרכזי הפיתוח שלה כאן בישראל. 
אנבידיה הכריזה על ה-NVIDIA Grace, מעבד (CPU) ראשון בפיתוחה למרכזי נתונים המיועד לחישובי הבינה המלאכותית המורכבים ביותר ולטובת מחשוב על (High Performance Computing). המעבד מבוסס על מערך ליבות בעל צריכת אנרגיה נמוכה מבית ARM, ומכונה על שמה של חלוצת המחשוב האמריקאית, גרייס הופר (Grace Hopper).
ה-NVIDIA Grace הוא המעבד (CPU) הראשון בפיתוחה של אנבידיה שמיועד לשימוש במרכזי נתונים, והוא יספק שיפור של פי 10 בביצועים במשימות של אימון מודלי בינה מלאכותית (AI) ענקיים. מטרתו לספק פתרון ליישומים התובעניים ביותר, כולל עיבוד שפה טבעית, מערכות המלצה ומחשוב על מבוסס בינה מלאכותית (AI Supercomputing).
כיום, מודלי הבינה המלאכותית גדלים אקספוננציאלית, כאשר הגדולים ביותר שבהם כוללים מיליארדי פרמטרים, המכפילים עצמם כל חודשיים וחצי. אימון של מודלים מסוג זה דורשים CPU חדש אותו ניתן לצוות היטב ל-GPU שיאפשר למנוע את היווצרותו של צוואר בקבוק במרכז הנתונים.
מערכת המבוססת על גרייס תאפשר לאמן מודל NLP עם טריליון פרמטרים במהירות גבוהה פי 10 בהשוואה לפלטפורמת NVIDIA DGX המתקדמת ביותר כיום, שמבוססת על מעבדים בארכיטקטורת x86. כמו כן,  בשילוב הדור הרביעי לטכנולוגיית NVIDIA NVLink, שמספקת מהירות העברת נתונים של 900GB/s בין ה-NVIDIA Grace למעבדים הגרפיים (GPUs), יתאפשר שיפור של עד פי 30 ברוחב הפס המאוחד בהשוואה לשרתים המתקדמים ביותר כיום. NVIDIA Grace יהיה זמין החל מתחילת 2023.
הראשונים להכריז על השימוש בשבב העיבוד NVIDIA Grace לטובת הקמתו של מחשב על עבור מאמצי המחקר המדעי המדיני, הם המרכז הארצי למחשוב על בשווייץ (Swiss National Supercomputing Centre – CSCS) ומשרד האנרגיה האמריקאי, Los Alamos National Laboratory.
ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה אמר כי: "הבינה המלאכותית ומדעי הנתונים מותחים את ארכיטקטורת המחשבים הקיימת כיום מעבר לקצה גבולותיה – באמצעות עיבוד של כמויות בלתי ניתנות להבנה של נתונים. באמצעות השימוש במודל רישיון השימוש בקניין הרוחני של Arm, אנבידיה פיתחה את Grace – מעבד (CPU) שעוצב במיוחד עבור חישובי בינה מלאכותית תובעניים ו-HPC. בשילוב עם ה-GPU וה-DPU של אנבידיה, Grace מספק לנו את הצלע השלישית בטכנולוגיות המחשוב, ומעניק את היכולת לתכנן מחדש את מרכזי הנתונים לביצועי AI מתקדמים. NVIDIA היא עכשיו חברת שלושת השבבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה