דיגיטל וטק

זום תיאלץ להיפרד מעשרות מיליוני דולרים

החברה הסכימה לפצות משתמשים על המחסור המוחלט באבטחה בתחילת עידן הקורונה, שאפשר לזרים לפרוץ להם לשיחות ללא כל קושי
יאיר מור | 
אריק יואן מנכ"ל זום (צילום זום, freepik, Pixabay)
משתמשי זום בארה"ב כנראה יזכו לקבל ממנה בקרוב קצת כסף, לאחר שהחברה הגישה בסוף השבוע בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שאיחדה 14 תביעות שהוגשו נגדה בשנה שעברה.
החברה הציעה להקים קרן בגובה 85 מיליון דולר, המייצגת כ-6% מההכנסות שלה ממנויים בארה"ב ב-2020, שעמדו על 1.3 מיליארד דולר. הקרן הזו תתחלק בין משתמשי שירות שיחות הווידאו כך שמשתמשים חינמיים יקבלו 15 דולר, ואילו משתמשים ששילמו על השירות יקבלו או 15% מדמי המנוי ששילמו בין אפריל לאוקטובר 2020 או 25 דולר. בנוסף, עורכי הדין שניהלו את התביעות המאוחדות יקבלו רבע מסכום הקרן – 21.25 מיליון דולר.
התביעות שאוחדו לתביעת הענק עסקו בעיקר ב"זום-בומבינג" – הנוהג המגונה לפרוץ לשיחות זום של אחרים ולשבש אותן על ידי הצגה של תכנים בוטים. לפי התביעות, החברה נכשלה באספקת שליטה נאותה על האבטחה והפרטיות של השיחות, כך שהקישורים אליהן היו קלים לניחוש ואפשרו פריצה קלה, והטעתה משתמשים בקשר לאבטחת השיחות. בנוסף, היא הואשמה בכך שמסרה מידע על המשתמשים לגורמי צד שלישי, ובראשם החברות גוגל, פייסבוק ולינקד-אין.
הצעת הפשרה, שכבר קיבלה את הסכמתם של עורכי הדין מצד התביעות, צריכה עדיין את אישורה של השופטת המנהלת את התביעה, לוסי קו. השימוע הבא בתיק נקבע רק לחודש אוקטובר, כך שייתכן שייקח זמן עד לאישור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה