דיגיטל וטק

זהירות: ניסיון לצפות בסדרות של נטפליקס ודיסני+ בחינם – מסוכן

לפי מחקר חדש של קספרסקי, הפופולאריות הגואה של שירותי הזרמת הווידאו יצרה גל חדש של מתקפות סייבר נגד המשתמשים, בניסיון לפתות אותם למסור פרטי אשראי או להוריד קבצים זדוניים. זה מה שצריך להיזהר ממנו

יאיר מור |  1
נטפליקס מול דיסני פלוס (צילום freepik)
חוקרי חברת אבטחת המידע קספרסקי חושפים בימים האחרונים כי הפופולאריות הגואה של שירותי הזרמת הווידאו בשנתיים האחרונות הובילה פושעי סייבר לתפישת "טרמפ" על המגמה, והם החלו למצוא דרכים לניצולה כדי לגרום למשתמשים תמימים ליפול בפחים שונים הקשורים לשירותים אלו.
 
לפי דו"ח חדש של החברה, בשנה וחצי שמאז תחילת 2020 ועד יוני 2021 היא זיהתה יותר מ-93,000 ניסיונות תקיפה שהתבססו על התחזות לשירותי הסטרימינג הגדולים. החברה ציינה כי הניסיונות שזיהתה הופנו אל 18,938 משתמשים. הסיבה היא ככל הנראה נתוני חברת המדידה ניסלן, לפיהם הצפייה בשירותי הזרמת הווידאו עלתה בעידן הקורונה ב-75%.
לא מדובר בסוג בודד של מתקפה, אלא בכמה סוגים: אחד הסוגים הוא נסיונות 'דיג' (פישינג) במייל, המתחזים לאחד מהשירותים ומנסים לגרום למשתמשים לחשוב שיש בעיה עם חשבונם, להיכנס לאתר מזויף ולהזין בו את פרטי כרטיס האשראי שלהם – כפי שכבר חשפנו כאן לפני כחודשיים וחצי. לפי קספרסקי, 89.93% מהמתקפות מסוג זה התחזו לנטפליקס, 6.26% ל-Prime Video של אמזון, 1.96% ל-Apple TV+, 1.7% לדיסני+ ו-1.44% ל-Hulu.
סוג אחר הוא אתרים שמציעים כביכול גישה חינמית לסרטים ופרקי סדרות של השירותים הללו – לפי קספרסקי, לא פחות מ-8,650 קבצים זדוניים שהוצעו דרך אתרים מזויפים כאלה הוצעו על ידה. מתוכם, 28.72% התחזו לפרקים מהסדרה הפופולארית של דיסני+, "המנדלוריאן", 28.41% התחזו ל"בית הנייר" של נטפליקס, 9.69% התחזו ל"ריק ומורטי" של נטפליקס, 9.25% התחזו ל"כנופיית בירמינגהאם" ("Peaky Blinders") של נטפליקס ו-7.17% התחזו ל"ווסטוורלד" של HBO.
אנטון וי איבנוב, מומחה אבטחה בקספרסקי, אומר כי "יותר ויותר משתמשים נרשמים לשירותי הסטרימינג הפופולאריים במטרה לצפות בתכנים האהובים עליהם. למרות שלא נדרש להוריד את התכנים על מנת לצפות בהם, ועל כן ניתן היה להסיק שכמות ההתקפות כלפי המשתמשים בשירותים אלה תרד, פושעי הסייבר סיגלו לעצמם שיטות חדשות על מנת לבצע את התקפותיהם".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש רק בעיה אחת קטנה
    עוז פרדו 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא היה נכנס לאתרים כאלה אם היה אפשרות לקנות שירות של דיסני + כאן בישראל.
    סגור