בחירות 2019

בדיקה בגוגל טרנדס מוכיחה: לציבור נמאס מהבחירות

ירידה חדה של כ-45% בכמות החיפושים בגוגל בכל הנוגע לבחירות 2020. מי המפלגה המחופשת ביותר ומי הוא הפוליטיקאי ששמו הוקלד בחיפושים יותר מכולם?

מערכת אייס | 
גרף יורד (צילום pixabay)
אמנם לא צריך בשביל זה את גוגל, אבל מבדיקה שערכה סוכנות הדיגיטל פרסונאס מדיה עולה בבירור כי בחירות 2020 הרבה פחות מעניינות את הציבור בישראל מאשר אלו של ספטמבר 2019.
הבדיקה נערכה לפי הכלים גוגל טרנדס, גוגל אדס וקיוורדס טול והממצאים עולה כי בחודש הקדם לבחירות כמות החיפושים שקשורה למועמדים ולמפלגות ירדה בלא פחות מ-45% ביחס לבחירות שנערכו במרץ 2019.
החל מה-29 בינואר 2020 נרשמו 74 אלף חיפושים בלבד, לעומת 135 אלף בתקופה המקבילה ב-2019.
"הממצאים מצביעים על סקרנות ולמידה של הציבור הישראלי בכל הנוגע למועמדים לכנסת", אומר דניאל כהנוב, מנכ"ל פרסונאס מדיה, "יחד עם זאת, אין להסיק מכך על תוצאות הבחירות כיוון שצריך לזכור שביטויים מסוימים יכולים להיות מחופשים על ידי המתחרים וגורמים מקצועיים כמו אנשי תקשורת, פרסומאים סוקרים ועוד".
מדד המפלגות: ניצחון לכחול לבן
בין המפלגות היחסים נשארו פחות או יותר אותו הדבר, כשהמלפגה המובילה מבחינת כמות החיפושים היא "כחול לבן" עם 9,900 חיפושים. "הליכוד" הסתפק ב-8,100 חיפושים בלבד ובמקם השלישי, כמו שצפוי להיות גם בקלפיות, נמצאת "הרשימה המשותפת" עם 4,400 חיפושים. במקום הרביעי מדורגת "ישראל ביתנו" 3,600 חיפושים.
מי שחווה את הירידה הכי משמעותית היא "העבודה-גשר-מרצ" לה נמצאו רק 260 חיפושים, אחרי שבסבב הקודם היו לה כ-880 חיפושים. ההערכה היא כי כמות החיפושים הנמוכה נובעת משינויי השמות שעבה המפלגה: מהעבודה במרץ 19, לעבודה-גשר בספטמבר 19 לעבודה-גשר-מר"צ בבחירות הנוכחיות.
מדד המנהיגים: ביבי בראש
במדד המנהיגים רושם בנימין נתניהו ניצחון ברור. ראש הממשלה, על שלל הווריאציות שבהן חיפשו אותו (נתניהו, בנימין נתניהו, ביבי נתניהו) משיג לא פחות מ-84,300 חיפושים, הרבה לפני בני גנץ (חיפושים על פי בני גנץ, גנץ) שמגיע ל-39,200 חיפושים.
אחרי שני המועמדים לראשות הממשלה, בפער גדול, נמצאים נפתלי בנט (19,800) ואביגדור ליברמן (18,960).
לפי הכלי keywords tool, מי שחיפש את הביטוי בני גנץ, התעניין בגובה שלו (מילה שהופיעה 1300 פעם), בהופעתו בתוכנית של אופירה וברקו, בפיטורי היועץ ואם יש לו רומן. הגמגום הייתה מילה שחוזרת על עצמה עם 590 הופעות.
"מגמה דומה ניתן לראות גם אצל ביבי נתניהו". מסביר כהנוב. "גם כאן הציבור התעניין בגובהו, בגילו, בכמה פעמים הוא שימש כראש ממשלה ובחקירות שעומדות נגדו. הביטוי 'ביבי נתניהו חקירה' הופיעה סה"כ 70 פעם, ככל הנראה בגלל שהתקשורת עוסקת בנושא הרבה מאוד והציבור חש שאין לו צורך לשוב ולהעמיק. את הביטוי 'ביבי נתניהו נופל' חיפשו ככל הנראה הסוקרים ואנשים הקמפיינים של המפלגות".
הנושאים שהעסיקו את הציבור הישראלי בהקשר של בחירות 2020
לפי הכלי keywords tool הביטויים הפופולריים ביותר בהקשר של בחירות 2020 היו: "מה הסקרים מנבאים", "עבודה ביום הבחירות", "חופש" במובן של יום שבתון וגם "מבצעים מיוחדים בקניונים". עוד ניתן להבין מהתוצאות שהציבור לא זכר את תאריך הבחירות כיוון שהוא שב וחיפש אותו 14,000 לפי גוגל אדס.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה