יום הסביבה העולמי 2020

אפקט החממה: ארבע ענקיות דיגיטל שבחרו להתיישר עם הטבע

אפל השקיעה כמעט מיליארד דולר בחווה סולארית, איביי מעבירה חפצים בין אנשים לשימוש חוזר, גוגל מפעילה את מתקניה בעזרת אנרגיה מתחדשת ו-IBM הייתה שם לפני כולן. תעשיית ההיי-טק ירוקה מתמיד
רועי בהריר-פרל | 
גוגל, אפל (צילום freepik)

IBM
החברה הוותיקה נחשבת למובילה בתחום הקיימות מזה כמה עשורים ולאורך השנים היא קיבלה על כך הכרה ממספר ארגונים בינלאומיים. בשנת 2015 היא התחייבה בפני הציבור להמשיך במסורת הסביבתית ולהפחית במהלך חמש השנים הבאות את פליטות גזי החממה ב-35%.

מרשימה במיוחד גם המודעות של החברה לחלק המרכזי שלה בשרשרת האספקה. 18,000 העובדים שלה ב-90 מדינות רחבי העולם מפיצים את בשורת הקיימות בקרב עמיתיהם, ופועלים, בהתאם לצו ממשלתי משנת 2010, על פי לתכנית סדורה של ניהול סביבתי, תוך דיווח על כך לרשויות. ההערכות בעולם הטק הן שהשפעתה של IBM על חברות ענק אחרות בכל הנוגע להתאמת פעילותן לצורך לשמור על הסביבה משמעותית ביותר.
אפל
המוניטין של אפל כחברה פורצת דרך תקף גם לגבי הטכנולוגיות הירוקות שלה. בין השאר, החברה השקיעה לא פחות מ-848 מיליון דולר בעסקה עם חווה סולארית בקליפורניה - מה שמאפשר לאפל לבצע שם את פעולותיה ולהפעיל את משרדיה בעזרת אנרגיה מתחדשת בלבד. בנוסף, החברה התחייבה לעבור לשימוש של 100% בנייר מתכלה למוצריה.
אפל גם השקיעה לא מעט משאבים כדי לגרום לעובדיה להפסיק להגיע למשרד ברכבם הפרטי. כתוצאה מכך, 10,000 עובדיה בעמק הסיליקון מגיעים יום-יום לעבודה בהסעה של החברה ו-2,700 עובדים נוספים, שגרים רחוק יותר, מגיעים לעבודה באוטובוסים ייעודיים.
בשנת 2009, אפל ביטלה בהפגנתיות את חברותה בלשכת המסחר של ארצות הברית נוכח עמדתה של האחרונה בעניין שינויי האקלים (כלומר, התכחשותה למציאות). ב-2015, בדו"ח האחריות הסביבתית, היא הדגישה את הכיתוב "אנחנו לא שואלים האם ההתחממות הגלובלית אמיתית או לא. אנחנו פועלים כדי לעצור אותה".
איביי 
ענקית האי-קומרס הרחיבה מאוד בשנים האחרונות את פעילותה בכל הנוגע לקיימות ולסביבתיות. מעבר לעובדה שאיביי היא חברה סביבתית מיסודה, שכן היא מאפשרת לאנשים ברחבי העולם להעביר חפצים לשימוש חוזר במקום להשליכם לפח, נעשים בה גם פעולות יזומות שונות למען המטרה הנעלה.
איביי חתומה, למשל, על שיתוף פעולה עם שירות הדואר האמריקאי שבמסגרתו שני הגופים מחיובים למשלוחים באריזות "ירוקות" ובאמצעי שילוח שמתחשבים בצורך לשמור על הסביבה - שת"פ שבזכותו שני הגופים אוחזים היום בתו איכות הסביבה האקסקלוסיבי "עריסה לעריסה" (Cradle to Cradle).
 גוגל
החדשנות שמאפיינת את גוגל באה לידי ביטוי גם בדרך הירוקה שבה היא צועדת בשנים האחרונות. בנוסף להקפדה של החברה על כך ששרשרת אספקת הרכיבים שלה תתנהל תחת דרישות סביבתיות מחמירות, גוגל ממחישה את מחויבותה לנושא דרך העובדה שהיא מפעילה את כל מתקניה בעזרת מקורות אנרגיה מתחדשים, דואגת שעובדיה ייהנו ממזון שיוצר בתנאים אופטימליים - הן עבור בעלי החיים והן ברמת השמירה על ערכי הטבע - וגוזמת את הדשא בסביבת משרדיה באמצעות עיזים שהובאו לשם במיוחד לשם כך.
ברמת התוכן, גוגל משתדלת מאוד למצב את עצמה כחברה סביבתית, לתמוך בפרויקטים שקשורים לנושא ולהעלות מודעות לנושאי הסביבה באמצעות פלטפורמות שונות, לרבות האיורים שעל מסך החיפוש המפורסם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה