השוק

מנכ"לית BBB: "הזכיינים ממשיכים לשרת לקוחות - ללא רווחים"

אהובה תורג'מן, מנכ"לית הקבוצה המונה שלוש רשתות מסעדנות, מספרת איך נשארים רלוונטיים במשבר גם כשהענף כמעט נסגר, מה עושים כדי לצמצם הפסדים ואיזה שינוי ערכה הרשת בפרסום
עינת שחק |  11
אהובה תורג׳מן (צילום שלומית ויזנר)
"חייבים לחשוב ולבנות תכנית להתאוששות מהמשבר. יש להתנהל נכון בכל המישורים; להוזיל עלויות מול ספקים, להקפיא ולפרוס תשלומים מול המשכירים, להקל על הזכיינים עם שורת הקלות, לצמצם הוצאות, כוח אדם וחומרי גלם, ולהתנהל עם האצבע על הדופק, יום יום ושעה שעה", אומרת אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת BBB.
החלטת הממשלה על עצירת ענף המסעדנות, ענף אשר מדדי דן אנד ברדסטריט קבעו כי הוא הענף המסוכן במשק אשתקד, ומסתמן כי בשנה הקרובה ימשיך באותה רמת סיכון, גררה את הרשת לחשב מסלול מחדש. 
רשת המסעדנות בקבוצה כוללת את רשתות ההמבורגרים BBB, MOSES ו- BURGERIM, המונה כ- 100 סניפים, ב- 3 הרשתות נאלצה לייצר מהלכי בזק על מנת להישאר רלוונטיים ולייצר תזרים גם בתקופה זו.
כיצד עובדים כרגע בקבוצה לעומת ימי טרום המשבר? איזו היערכות מיוחדת נדרשה?
"אנו קבוצה המנהלת את מסעדותיה בשיטת הזכיינות. הזכיינים צמצמו משמעותית את כוח האדם שעובד במסעדות, ונשארו עם אנשי מטבח לטובת הכנת המשלוחים. מרבית העובדים שוחררו לחל"ת, וחלקם המשיכו לעבוד בתפקידים אחרים, דוגמת שליחים. 
"המסעדות עובדות במשמרות; אנו מקפידים שהמשמרות לא יבואו במגע אחת עם השנייה, וכן שעובדי המשמרות יישארו קבועים במשמרת שלהם. העובדים עוטים כפפות, משתמשים באלכוג'ל ועוטים מסכות. אנו מקפידים על נוהל השריית הכלים בחומרי חיטוי, ועל נהלי שטיפת ידיים והיגיינה בקרב כל עובדי המטבח. השליחים שלנו מחליפים כפפות בכל משלוח ושומרים על היגיינה מרבית משליחות לשליחות. אציין גם שהתפקידים במסעדה מבוצעים בעיקר על ידי בעלי העסקים, הזכיינים שלנו, הן בשל האחריות שלהם לניהול העסק והם מטעמי חסכון".
ומה במטה הקבוצה?
"מטה הקבוצה מונה כ-50 איש. מתוכם הוצאנו כ-80% לחל"ת. הדרג הבכיר - מנהלים, סמנכ"לים ומעלה נשארו לעבוד, אולם קיצצו בשכרם אחוזים ניכרים. בנוסף, המנכ"ל והמשנה למנכ"ל הקבוצה החליטו שלא למשוך שכר החודש".  
כיצד מגיבים העובדים למצב?
"אנו רואים מסירות רבה, סולידריות, אחריות ושיתוף פעולה מלא של הספקים שלנו, איתם אנו עובדים שנים רבות. אנו רואים את ההירתמות של הזכיינים שלנו שעושים הכל כדי להמשיך ולשרת את לקוחות המסעדות בצורה המיטבית ביותר וללא רווחים, אלא כשירות בלבד. אנו רואים עובדים שלוקחים על עצמם תפקידים רבים ואחריות רבה, כיוון שכולם מבינים את המשמעויות ואת שעת החירום בה אנו מצויים כרגע".
האם בצל הסגר רואים עלייה במשלוחים?
"התשובה חיובית. המשלוחים נמצאים בעליה מתמדת מדי יום, והלקוחות מבצעים הזמנות מרחוק ומגיעים לאסוף בעצמם (עם שירות חדש המגיש את האוכל ישירות לרכב, ללא צורך לצאת ממנו). מדובר בעליה של כ-20% בביצוע משלוחים וטייק אווי. אנחנו חווים מדי צהריים וערב מאות הזמנות, בכל הארץ. בשקלול של 3 הרשתות מדובר באלפי הזמנות המתקבלות דרך האתרים, האפליקציות ומוקד ההזמנות. אנו נמצאים בקשר רציף עם לקוחות המועדונים שלנו, מציעים להם הטבות, מתקשרים עימם בשלל דרכי תקשורת". 
האם לא חוויתם ירידה במכירות?
"בוודאי שישנה ירידה במכירות. המסעדות סגורות ואיבדנו אחוז ניכר מהלקוחות הקבועים שלנו. יחד עם זאת, אנחנו מציעים להם שלל הטבות, הנחות ומבצעים, וחלקם מגיבים אלינו ומבצעים הזמנות משלוחים או טייק אווי. מרבית ההטבות וההצעות לא מניבות לזכיינים רווח, והם מציעים אותן רק כדי להמשיך ולתת שירות ללקוחות הקבועים שלנו, הנמנים על מועדוני הלקוחות של הרשתות".
בתקופה זו עסקים רבים עצרו תקציבי פרסום, ואילו אתם עליתם עם קמפיינים חדשים.
"עם הודעת ראש הממשלה על סגירת ענף תרבות הפנאי, סגרנו את כלל מסעדותינו, השקנו מבצעים והטבות ייעודיים לעולמות המשלוחים והאיסוף העצמי, הגדלנו את מוקד ההזמנות שלנו, והעלנו קמפייני פרסום רחבים לכל רשת ורשת.
"החלטנו לפעול באמצעות פרסום דיגיטלי, ואנו פועלים בשני מישורים: מול קהלי מועדוני הלקוחות שלנו, באמצעות דיוור ניוזלטרים, הודעות PUSH והודעות SMS ומול הקהל הרחב, באמצעות קמפיינים רחבים ברשתות החברתיות, בגוגל ובאתרי החדשות הפופולריים".
לאיזה פרק זמן של משבר אתם נערכים?
"כמו כולם, גם אנחנו לא יודעים מה יהיה וכמה זמן נימצא בסיטואציה הזו. אנו נערכים מדי יום ליום הבא. ההערכות למשבר מתבצעת תוך כדי תנועה. כיוון שמדובר באירוע מתגלגל, אנחנו מבצעים הערכת מצב אחת למספר שעות, ביום ובלילה, ומקבלים החלטות הן ברמת קבוצה והן ברמה הרשתית". 
מה צריך לעשות כדי להישאר רלוונטיים בתקופה זו?
"להמשיך ולייצר הטבות והצעות ערך ייחודיות לכל רשת: הנחות, הטבות כמו למשל ארוחות לכל המשפחה שנמצאת בבית, או לזוגות או ליחידים".
איך ניתן לצלוח את המשבר הזה אם כך?
"לא ניתן לצלוח את המשבר הזה. כמו מרבית המשק, אנו פועלים במתכונת חירום, מנסים לאמוד הפסדים, לצמצם עלויות, להגביר מכירות ולפעול בנחישות למען הזכיינים שלנו ושירות הלקוחות. מטבע הדברים מדובר בכמה מיליוני שקלים הפסד, וייקח זמן להתאושש מהמשבר הזה, גם אחרי סיומו. 
"המדינה חייבת לסייע לעסקים ולרשתות, על מנת שיוכלו להצליח לתפקד ולפתוח את העסקים מחדש אחרי המשבר. אנו מפרנסים כ- 5,000 משפחות לא רואה ברירה אחרת אלא שהמדינה תצטרך לממן לא רק הלוואות, אלא להעניק מענקים וכספים לעסקים".
תגובות לכתבה(11):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    הרסת את כל הזכיינים שלך
    יואב 11/2020/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולם רוצים להחזיר את זה רק הפסדים כבדים גרמת לנו
    סגור
  • 9.
    מפעל הפיס
    מחיר מבצע 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תכל'ס המחיר למנויי פיס צריך להיות המחיר השוטף. 8 מיני בורגרים ושלוש תוספות ב 94 שח.
    סגור
  • 8.
    יש מקומות על אוכל שמגיע לא מגיע להם ...כסף (ל"ת)
    יוסי 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    אלופה אין כמוך ?? (ל"ת)
    רקפת ליאני 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    יפה!
    שחר 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ניצבת באומץ ועונה תשובות כנות. ליבי ליבי על אנשי המסעדות בימים אלה. מאחל להם שיצליחו לצלוח את המשבר.
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    כל הכבוד
    רונית 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    על הדרך, החשיבה, היצירתיות וההבנה שפועלים תוך כדי תנועה... אחת המנהלות אם לא ״המנהלת״!!!
    סגור
  • 4.
    נו באמת
    דביר 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה איכפת לה? הזכיינים סופגים את כל ההפסדים, אז היא לא תקבל תמלוגים של חודש אחד, אחרי זה תמשיך לתפור אותם כמו שהיא יודעת מצויין בסוף הזכיין נפגע והיא יש לה אפס סיכון!!!!
    סגור
  • 3.
    אלופה! (ל"ת)
    רינה 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • עלובה התכוונת (ל"ת)
    דביר 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד! (ל"ת)
    רינה 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד!
    דנה 03/2020/23
    הגב לתגובה זו
    6 2
    יודעים לפעול מהר שם, גם בימים רגילים וגם עכשיו. רואה את הפרסומים שלהם- פועלים ברגישות. שאפו!
    סגור