השוק

ישראכרט, כאל ומקס ביקשו להצטרף לקרן הסיוע לעסקים קטנים

שלוש חברות כרטיסי האשראי הגדולות פנו לבנק ישראל ולחשב הכללי באוצר בבקשה  להצטרף למכרז קרן ההלוואת לעסקים קטנים בערבות מדינה, אשר כעת חברים בה רק הבנקים וחברות הביטוח  
עינת שחק |  1
סיוע חברות אשראי לעסקים קטנים (צילום pixabay, אתרי חברות האשראי: כאל, מקס, ישראכרט)
הבוקר (יום ג') פנה פורום כרטיסי האשראי באיגוד לשכות המסחר לחשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, למפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, ולנגיד בנק ישראל פרופסור אמיר ירון, בבקשה להצטרף למכרזי קרן הלוואות לעסקים קטנים. 
הקרן, אשר הוקמה ב-2016 החלה לפעול בערבות מדינה. בשונה מקרנות סיוע אחרות שקדמו לה, מקור המימון להלוואות בקרן זו נסמך על אשראי מבנקים כמו גם אשראי שמקורו בגופים מוסדיים, לרבות חברות ביטוח. על רקע משבר הקורונה, כלל הבנקים המסחריים בישראל רשאים להשתתף בקרן, ללא קשר לגודלם, ולפיכך סכום הקרן גדל מ-2 מיליארד שקל ל-8 מיליארד שקל. 
הסיבה לבקשה, לדברי חברות האשראי, היא מאחר ש"ישנה חשיבות עצומה להיקף ההלוואות שיועמדו על-ידי הקרן לבתי העסק ולמספר הגופים הפיננסיים שיכולים להעמיד אותם. משכך, צירוף חברות כרטיסי האשראי לרשימת הגופים שמעניקים הלוואות לבתי העסק באמצעות הקרן יעניק מרחב נשימה נחוץ ביותר לבתי העסק הקטנים והבינוניים בישראל". 
במסלול הסיוע לעסקים נפגעי הקורונה, ערבות המדינה תעמוד על 85% במקום על 70% בשגרה, ואת יתר הסיכון ייטלו בעלי העסקים בשיעור של 10% והמלווים בשיעור של 5%. הלוואות אלה תקפות לחמש שנים ובהן גם תקופת גרייס של חצי שנה. הריבית עליהן עומדת על פריים פלוס 2% -2.8%. ההלוואות ניתנות על ידי ארבע קבוצות פיננסיות, ולצורך עמידה בקריטריונים, על בעלי העסקים לפנות ראשית כל לחברת בדק המבצעת בדיקת עמידה בתנאי הבקשה. כמו כן,  המדינה תאפשר קיצור תהליך בדיקת זכאות הבקשות לתשעה ימים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואות צריך להחזיר! (ל"ת)
    בן 03/2020/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור