השוק

חוזרים לינואר 2005: מחיר הדלק יירד ל-4.89 שקל לליטר

הצניחה מיוחסת להוזלה של כ-63% במחיר הבנזין באגן הים התיכון, על רקע מלחמת הנפט בין רוסיה וערב הסעודית. חברות הדלק פנו לשר האנרגיה שטייניץ בבקשה שיפעל להקפאה של מחיר הדלק. לרוע המזל, הסגר שהוטל מונע מאיתנו ליהנות מהמחיר המוזל
בועז גולדברג |  1
רשת תחנות הדלק תפוז (צילום יח"צ)
מאז ינואר 2005 לא נרשם מחיר כזה: בלילה שבין שלישי לרביעי ישלמו בעלי המכוניות 4.89 שקל לליטר (אוקטן 95, שירות עצמי) - ירידה של כ-17.3% ביחס למחיר הנוכחי. עמלת התדלוק נשארה ללא שינוי: 21 אג' לליטר. המחיר באילת ירד במקביל, ומתחילת החודש הבא בעלי המכוניות שם ישלמו 4.18 שקל לליטר. עמלת התדלוק באילת נותרה ללא שינוי ועם 18 אג' לליטר.
עיון בנתוני משרד האנרגיה מלמד שהצניחה מיוחסת להוזלה של כ-63% במחיר הבנזין באגן הים התיכון. בשבועות האחרונים נרשמה צניחה במחיר חבית הנפט, פועל יוצא של משבר הקורונה, צמצום פעילות התעופה ומלחמת הסחר בין רוסיה וערב הסעודית על ההפקה היומית העולמית. עלייה של כ-4.5% בשער הדולר מנעה הוזלה יותר גדולה, אולם כך או אחרת, הפרסומים שמא הממשלה תתערב במחיר הדלק התבררו כלא נכונים. לרוע מזלם של הנהגים, הסגר שהוטל מונע מהם ליהנות מהמחיר המוזל, וכל שנותר לקוות הוא שלא תירשם קפיצה במחיר הנפט במהלך אפריל או במאי. שיעור המיסוי נותר גבוה: כ-68% ממחיר ליטר בנזין מיוחסים למס עקיף וישיר שמוטל על הדלק.
חברות שיווק הדלק הפועלות בישראל פנו בשבוע שעבר לשר האנרגיה יובל שטייניץ בבקשה שיפעל כדי להפחית את הפגיעה בהכנסותיהן ממכירת בנזין, בעקבות משבר הקורונה. בפנייה שבוצעה מטעם מכון האנרגיה והסביבה, שמאגד תחתיו את פז, סונול, דלק ישראל ודור אלון, כמו גם את שאר החברות הקטנות, טוענים המשווקים ש"המצב הקשה אליו נקלע ענף הדלק נובע מירידה חדה ודרמטית של עשרות אחוזים, לפי דיווחי החברות, בהיקף המכירות של כל מוצרי הדלק. דיווח מסודר בנוגע לירידה הדרמטית בהיקפי המכירות המעודכנים הועבר השבוע על ידי כל חברה ישירות למינהל הדלק במשרדך". 
החברות ביקשו בפנייתן, עליה חתום יו"ר מכון האנרגיה יוסי רוזן, שהשר שטייניץ "יסייע לחברות בענף אשר כבר עתה חוות פגיעה קשה מהמשבר, ויפעל להקפאה, מלאה או לכל הפחות חלקית, של הירידה הדרמטית במחיר הדלק הצפויה בסוף החודש, וכן להעלאה זמנית של מרווח השיווק של חברות הדלק".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן (ל"ת)
    ניר 03/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור