השוק

בכמה רכשנו ברשתות השיווק בשבוע שעבר?

על פי נתוני סטורנקסט נרשם גידול של 24% בקניית מוצרי מזון ועלייה בהיקפי צריכת מוצרים לפסח לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בגזרת מוצרי החיטוי וההיגיינה דווקא נרשמה רגיעה, אך סגר מלא עלול להוביל להסתערות מחודשת
עינת שחק | 
עלייה במכירות מוצרי הצריכה במשבר הקורונה (צילום freepik, pixabay)
בשבוע שעבר נרשמה ירידה בהיקף רכישת מוצרי הצריכה לעומת השבוע הקודם וזה שלפניו, אשר הוגדר שבוע השיא ביחס לממוצעים שנתיים, כך על פי נתוני סטורנקסט. בעוד שלפני כשבועיים המכירות הסתכמו ל-1.3 מיליארד שקל, בשבוע שעבר עמדו המכירות על 1.1 מיליארד שקל בלבד, המהווים ירידה של 13.7%.  
מנתוני השבוע החולף, חל גידול של מעל 45% ברכישת מוצרים לבית מול שבוע ממוצע, אשר הסתכמו ל-105 מיליון שקל, מכירת מוצרי המזון הניבה 828 מיליון שקל (עלייה של 24.4% לעומת שבוע ממוצע) ורכישת מוצרי טיפוח הסתכמה ל-96 מיליון שקל. רכישת משקאות היא הקטגוריה היחידה אשר רשמה ירידה של 1% ל-94 מיליון שקל. על פי הדוח, הסיבה לירידה בהיקף הקניות נובעת מהצטיידות נרחבת בשבועיים הקודמים באופן שאינו מצריך רכישות באותו סדר הגודל כעת. 

בגזרת "מוצרי הקורונה", קטגוריית הכפפות החד פעמיות הסתכמה במכירות בגובה 3.8 מיליון שקל, ירידה של 22.4% מהשבוע הקודם בו המכירות עמדו על 6.3 מיליון שקל. גם בקטגוריית חיטוי הידיים ומשטחים נרשמה ירידה של 24.7% לעומת השבוע הקודם, עם מכירות בגובה 6.3 מיליון שקל בלבד מול 8.3 מיליון שקל בשבוע שקדם לו.  רכישת נייר הטואלט בשבוע זה הניבה 13.9 מיליון שקל.
ניתן לראות צמיחה כמותית גבוהה בקטגוריות מוצרים האופייניות לחג הפסח, וזאת גם בהשוואה לתקופת טרום הקניות לחג מול תקופה מקבילה אשתקד. כך למשל חל זינוק של 190% בממוצע ברכישת מצות מול התקופה המקבילה שנה שעברה, עלייה של 52% ברכישת יינות תירוש, גידול של 89% בקניית עוגיות כשרות לפסח ועלייה של 97% בביקוש לחרוסת. על פי הדוח, הסיבות האפשריות למגמה זו הן הקדמת הקניות לחג עקב חשש ממחסור, כמו גם העובדה כי מספר גבוה יותר של משקי בית יבלו את החג בבית השנה.

עוד עולה מהדוח כי החנויות השכונתיות רושמות את ההתחזקות המשמעותית ביותר. אחריהן חנויות הדיסקאונט מציגות צמיחה בעיקר במוצרי המזון, ואילו חנויות הנוחות עם ירידות בעשרות אחוזים.   על פי הערכות סגר מלא עשוי להוביל לעלייה במכירות השבוע הנוכחי, ובפרט בחנויות השכונתיות בשל מגבלות התנועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה