השוק

וורן באפט מכר מניות של דלתא ב-314 מיליון דולר

ברקשייר הת'וואי, אחת המחזיקות המרכזיות של ענף התעופה האזרחית בארה"ב, מכרה 18% מאחזקותיה בדלתא לאחר ירידה של 90% ברווחים בגלל משבר הקורונה. בנוסף, מכר באפט מניות של סאות'ווסט איירליינס בשווי 74 מיליון דולר  

רועי בהריר-פרל |  1
וורן באפט (צילום פייסבוק, freepik)
המיליארדר וורן באפט, שהונו מוערך ב-82.5 מיליארד דולר, ממשיך במגמה של היפרדות מנכסים בצל משבר הקורונה: בניגוד להבטחתו מלפני שלושה שבועות לאתר "יאהו פיינאנס" שלא למכור את מניות חברות התעופה האמריקאיות שברשותו, כעת מתברר שבאפט דווקא כן עושה זאת - ובאופן גורף למדי. חברת ברקשייר האת'אווי שבבעלותו הודיעה בשבוע שעבר על מכירה של 18% מאחזקותיה של דלתא איירליינס ושל 4% מאחזקותיה בסאות'ווסט איירליינס. 
המהלך מתבצע בתגובה להאטה הדרמטית בענף התעופה עקב מגיפת הקורונה, מה שהביא את חברות התעופה בארצות הברית למצב שבו הן נאלצות לבקש סיוע משמעותי מהממשל הפדרלי כדי שיוכלו להמשיך לשלם משכורות לעובדיהן גם בתקופה שבה רק 15% מהשוק פעיל. 
בסך הכל, באפט מכר 13 מיליון מניות של דלתא ב-314 מיליון דולר ו-2.5 מיליון מניות של סאות'ווסט ב-74 מיליון דולר. דלתא, מצדה, דיווחה לאחרונה על צניחה של 90% ברווחים. סאות'ווסט צפויה לחשוף את היקף הפסדיה ב-23 באפריל.
עד כה, ברקשייר הת'וואי החזיקה ב-11.1% ממניות דלתא וב-10.4% מניות סאות'ווסט. חברת ההחזקות הגדולה נמנית גם עם בעלי המניות של יונייטד אייליינס ושל אמריקן איירליינס, ונחשבת לאחת המחזיקות החשובות והמרכזיות של ענף התעופה האזרחית בארצות הברית. 
אחד העקרונות עליהם מושתתת המדיניות העסקית שלבאפט, כולל לא למכור אף עסק מצליח שבבעלות החברה. ההערכה כרגע היא שהחברה צפויה להיפרד בקרוב מנכסים פיננסיים נוספים. זאת, לאחר שבסוף ינואר החליט למכור את 31 העיתונים שבבעלות ברקשייר האת'וואי לחברת ההוצאה לאור "לי אנטרפרייז" בשל הירידה ההדרגתית ברווחיותם. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא יודע מה הוא עושה. (ל"ת)
    משקיע 04/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור