השוק

פלאפון, אינטל ומגדל מתגייסות למען אוכלוסייה בסיכון לפני החג

גם שופרסל, פרטנר, יס ובזק בינלאומי מסייעות במיגון אנשי צוות בבתי אבות, עזרה בתפעול יישומוני שיחה וסיוע בהשגת תרופות. אלה החברות במשק שהרימו את הכפפה עם יוזמות לא שגרתיות לסיוע בחג

רועי בהריר-פרל | 
תרומות לחג (צילום freepik)
השילוב בין משבר הקורונה המתמשך לקראת חג הפסח גורם ללא מעט ישראלים, ביניהם כאלה שקודם לכן היו במצב כלכלי סביר, להזדקק לעזרה מסוגים שונים. כשמדובר באוכלוסיות בסיכון - הן בסיכון לחלות בקורונה, אך לא רק - המצוקה גדולה שבעתיים. בימים אלה חברות וגופים רבים בישראל מתגייסים למען הקהילה ותורמים לה במגוון דרכים, תוך התאמות והנגשה טכנולוגית לרוח התקופה.
פלאפון, yes ובזק בינלאומי שומרים על הקשישים בבתי האבות 
חברות התקשורת מצטרפות לפרויקט "ושמרת", שנוסד לאחרונה במטרה למנוע הדבקה גורפת בקורונה ב-300 מוסדות גריאטריים ברחבי הארץ. החבירה לפרויקט באה לידי ביטוי בתרומה משותפת של מאות אלפי שקלים, שמיועדת בין השאר להצטיידות במיגון עבור אנשי הצוות בבתי האבות ולרכישת טאבלטים לבני גיל הזהב. 
בנוסף, עובדי החברות ישתתפו במבצע "אמץ סבא וסבתא", במסגרתו כל עובד יאמץ קשיש ויסייע לו בשימוש ברשתות החברתיות, בהזמנות אונליין ועוד.  
אינטל מסייעת לקשישים לשוחח עם משפחתם 
נוכח העובדה שקשישים רבים מתקשים בתפעול היישומון "זום" ודומיו, מתנדבי אינטל פיתחו מכשיר חדש, יחיד מסוגו בעולם שמבוסס על מערכת שקיבלה את השם "מחוברים". המערכת מאפשרת חיבור לשיחת וידאו בלחיצת כפתור.
מדובר בטאבלט שעבר תהליך של "חדשנות הפוכה": הוסרו ממנו פונקציות מיותרות כדי לא לבלבל את הקשישים. כל שצריך הקשיש לעשות הוא לחבר את הטאבלט לחשמל ואז, כשאחד מבני משפחתו מנסה להתקשר אליו באמצעות אפליקציית שיחות וידאו, לחיצה אחת על כפתור הפעלה שהודפס במדפסת תלת מימד, מחברת אותו מיידית לשיחה. גם חברת סלקום לקחה חלק בפרויקט ותרמה כ-500 כרטיסי SIM למיזם. 
קראו עוד ב-ice
מגדל ביטוח תורמת מיליון שקלים לעמותות 
ועדת התרומות של מגדל תעניק סיוע בהיקף של למעלה ממיליון שקל, לעמותות ופעילויות הקשורות במאמץ הלאומי והבינלאומי לתמיכה בשכבות החלשות בחברה. בין פעולותיה, החברה פירסמה קול קורא לעמותות שמטפלות בקשישים וזקוקות לסיוע כספי לפנות לקרן ייעודית בחברה.  בנוסף החברה תרמה לעמותת "חברים לרפואה" המחברת אנשים שידם אינה משגת לתרומות של תרופות, המסייעת בעת זו לאלפי קשישים מרותקי בית. בנוסף, מגדל השתתפה בהקמת מיזם ביג דאטה לניבוי האזורים הבאים שבהם תתפרץ המחלה והעמידה תרומה לקרן הלוואות ללא ריבית לעמותות ולארגונים חברתיים.
פרטנר ציידה את מרכז שניידר באייפדים
מרכז שניידר לרפואת ילדים צייד צוותים רפואיים במכשירי אייפד שיאפשרו טיפול בטוח מרחוק בילדים המטופלים על ידי המרכז, אשר שוהים בבידוד בשניידר או בביתם עקב התפשטות נגיף הקורונה. פרטנר סיפקה למרכז שניידר עשרות מכשירי אייפד עם מערכות ניהול מרחוק ואבטחת מידע, לשימוש הרופאים במרכז ועבור ילדי המרכז הרפואי המאושפזים בבידוד.
בזכות מערכת השליטה והניהול מרחוק לעסקים של אפל ומערכות אבטחה נוספות, התאפשרה התקנת התוכנות וההגנות על מכשירי האייפד ללא צורך במגע והתעסקות עם כל מכשיר פיסי בפני עצמו. בנוסף, לאור הצורך הדחוף במסירת המכשירים, בוצעו התקנות בזמן שיא של דקות במקום ימים שלמים.
פתרונות התקשורת מאפשרים לרופאים התקשרות וטיפול בחולי קורונה מרחוק, עם יכולת גישה, ניהול ושליטה על מידע רפואי מסווג. מכשירי האייפד מחוברים למערכת ניהול מרחוק של חברת אפל ומערכת אבטחת מידע מתקדמת, כחלק מפרויקט נרחב שביצעה חברת פרטנר עבור הכללית.
לאחר השלמת הפרויקט, תרמה חברת פרטנר מכשירי אייפד נוספים לשימושם של הילדים המאושפזים בבידור במרכז שניידר. תרומה זו מצטרפת לתרומה של מכונת הנשמה למרכז הרפואי קפלן, שם מאושפזים חולי קורונה בהם גם ילדים. מכונת ההנשמה שפרטנר תרמה צפויה להגיע לביה"ח קפלן כבר השבוע.
עמותת אנוש מסייעת למתמודדי נפש
עמותת אנוש, העוסקת בליווי ובטיפול במתמודדי נפש, השיקה בימים האחרונים קמפיין דיגיטלי למימון המונים: תורמים ומקבלים חצי מגובה התרומה בקופון לרכישה ב"אנושופ" - החנות המקוונת של העמותה, שמציעה מוצרים שיוצרו בעבודת יד על ידי מתמודדי נפש במסגרות התעסוקה וכחלק מעבודת השיקום.
שופרסל מחלקת מזון לקשישים
שופרסל הקימה לאחרונה מרכז לוגיסטי ייעודי לאריזת מזון - בעיקר מוצרים חיוניים, אבל לא רק - בקיבוץ גזר ומשם היא מוציאה משלוחים לצוותי פיקוד העורף ולתושבי ישראל הוותיקים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה