השוק

ישראייר מונעת פיטורים: תקצץ 50% בשכר הטייסים לחודשיים

חברת התעופה המקומית הגיעה להסכם קיבוצי עם טייסי החברה על מנת למנוע פיטורים המוניים ולאפשר לחברה להמשיך להפעיל טיסות לאילת, טיסות מטען וטיסות חילוץ
רועי בהריר-פרל | 
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של אורי סירקיס, Bram Steeman from wikimedia)
בצעד יוצא דופן ובשונה מחברות תעופה רבות בעולם, בישראייר מצאו פתרון יצירתי להמשך פעילות החברה במהלך משבר הקורונה, אשר פגע באופן אנוש בענף התעופה. החברה הגיעה לסיכום עם ההסתדרות ועם ועד טייסי החברה לפיו שכרם של 60 טייסים בישראייר יקוצץ ב-50% באפריל ובמאי (לא כולל אש"ל, החזרי נסיעה והפרשות לפנסייה). המטרה של המהלך היא למנוע פיטורים המוניים של טייסים.
כדי להמשיך את רצף העבודה, החברה תבצע בעיקר הטסות של מטען במטוסי נוסעים, טיסות חילוץ של ישראלים מיעדים שונים בעולם, טיסות לאילת וטיסה היסטורית לסין. 
"ישראיר בחרה שלא להוציא את טייסיה לחופשה ללא תשלום בכדי לאפשר לחברה גמישות תפעולית מירבית, המאפשרת לה להפעיל ללא הגבלה טיסות חילוץ ומטען", הסביר אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, "בדרך יצירתית זאת שומרים טייסי ישראייר על כשירות ורמת בטיחות גבוהות. הורדת השכר האפקטיבית של טייסי החברה מאפשרת לחברה להפעיל טיסות מטען לסין במחירים תחרותיים".
"הנהלת החברה והטייסים הבינו את גודל המשבר ושילבו ידיים באומץ, כדי לחזק את החברה בימים הכי קשים לעולם התעופה. מהיכרות אישית, כשמדובר בציבור עובדים אמיץ ומנהיגותי ובמנכ״ל יצירתי, השמיים הם הגבול, תרתי משמע", הוסיף יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.
מהלך זה מגיע על רקע משבר חובק עולם בענף, במסגרתו גם החברות המקומיות מדממות בשל עצירת תעבורת נוסעים בינלאומית, בהן אלעל אשר פנתה למדינה בבקשה למשרד האוצר לתוכנית חילוץ לחברה, וכעת ניצבת בפני סכנת סגירה, וארקיע כמו גם ישראייר עצמה הגישו בקשה לאוצר לסיוע בהיקף של 15-20 מיליון דולר. 
אך גם מעבר לים המצב קשה. כך למשל, לאחר שחברת התעופה דלתא דיווחה לאחרונה על צניחה של 90% ברווחים, לפני ימים ספורים הודיע המיליארדר וורן באפט על מכירה של 18% מאחזקותיו בחברות דלתא איירליינס ו-4% מאחזקותיו בסאות'ווסט איירליינס. בסך הכל, באפט מכר 13 מיליון מניות של דלתא ב-314 מיליון דולר ו-2.5 מיליון מניות של סאות'ווסט ב-74 מיליון דולר. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה