השוק

WeWork תובעת את סופטבנק על הפרת חוזה

התביעה מגיעה לאחר שתאגיד הענק היפני נסוג מכוונתו לרכוש מניות בהיקף של 3 מיליארד דולר מהאימפריה הנופלת של חללי העבודה. התובעת דורשת את השלמת העסקה או פיצויים 
רועי בהריר-פרל | 
אדם נוימן (צילום מתוך טוויטר CNBC, ויקיפדיה-דוד שי)
לפני ימים ספורים, הכריזה ועדת הדירקטוריון של תאגיד הענק היפני סופטבנק כי בכוונת החברה לסגת מעסקה שבמסגרתה היתה אמורה לרכוש מניות של חברת חללי העבודה המשותפים WeWork ב-3 מיליארד דולר. כעת מגיעה תגובת החברה המתרסקת, שמייסדה, אדם נוימן, צפוי להיפרד ממיליארד דולר כתוצאה מהביטול: תביעה משפטית מטעמה בגין הפרת חוזה והפרת אמונים. 
בהודעה לעיתונות, מסרה WeWork כי היא "מצטערת על העובדה שסופטבנק ממשיכה לשים את האינטרסים שלה לפני אלה של בעלי המניות המעטים של WeWork". בתביעה נטען כי סופטבנק ביצעה את הנסיגה לאחר שכבר החלה ליהנות מפירות החוזה שנחתם בשנה שעברה, לרבות סמכויות נוספות בדירקטוריון החברה. דרישתה של WeWork מסופטבנק היא השלמה מיידית של העסקה (כלומר, העברת הכסף) או, לחילופין, תשלום עבור כיסוי הנזקים שנגרמו, לטענת התובעת, כתוצאה מעצם ביטול העסקה. 
תאגיד סופטבנק הוא בעל המניות העיקרי ב-WeWork. העסקה המדוברת הייתה אמורה להפוך אותו לבעלים של 80% ממנה - ובשאיפה גם לסייע להצלתה, לאחר שבשנה שעברה ההנפקה המיועדת שלה הובילה להתרסקות החברה. עד כה השקיעה סופטבנק יותר מ-14.25 מיליארד דולר ב-WeWork, כולל כ-5.5 מיליארד מאז קריסת החברה באוקטובר האחרון. 
ואולם, מאז תחילת משבר הקורונה, חללי העבודה נותרו ריקים ברובם, מה שהוביל לבדיקה מחודשת של כדאיות הרכישה נוכח הצפי לירידה הביקוש לנכסי וויוורק גם לאחר הכלת המגפה ברחבי העולם. ההצעה של סופטבנק הייתה כפופה לתנאים מסוימים, שלפי אחד מהם החברה לא תהיה כפופה לחקירה פדרלית, אלא שעל החברה דווקא רובצת אחת כזאת. סופטבנק, אם כן, טוענת כי גם בלי קשר לקורונה התנאים לא מולאו, כך שממילא היא התכוונה לסגת מהעסקה. המשך יבוא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה