השוק

בשורה לעצמאים: האוצר אישר מענק בגובה 10,000 שקל

לפני החג התקיים דיון בין משרד האוצר לנציגי העצמאים במהלכו הושגה הגדלת המענק  לפלח זה בחודש אפריל, כמו גם הקלות בתנאי הזכאות. בתוך כך מספר העצמאים שעומדים בקריטריונים גדל לכ-600 אלף איש
מערכת אייס | 
עבודה מול מחשב (צילום Istock)
בדיון שהתקיים בשעות הלילה (ג') בין משרד האוצר לנציגי ארגוני העצמאים בשיחה וידאו, הוחלט על הקלה בתנאי המענק שיינתן לציבור זה. בתוך כך, בפעימה השנייה יעלה גובה המענק לעצמאים בחודש אפריל מ-8,000 שקלים ל-10,500 שקלים או ל-70% מההכנסה, על פי הנמוך מביניהם, בדומה לתקרת דמי האבטלה של שכירים. 
השוואת התנאים לאלה של כוח העבודה השכיר במשק מגיעה לאחר ביקורת שהוטחה באוצר בנושא על ידי ארגוני עצמאים שונים. על כן, הסכום הכולל שתקצה המדינה לסיוע לעצמאים יעלה מ-3 מיליארד שקל ל-4 מיליארד שקל. 
נוסף על כך הודיע האוצר על הגדלת תקרת ההכנסה החייבת ל-1 מיליון שקל בשנה, וכי יבוטל החישוב של תא משפחתי משותף, שקבע כי בני זוג שעברו תקרת הכנסות של 340 אלף שקל אינם זכאים לפיצוי.
כמו כן, כל עצמאי יוכל לבחור האם ההכנסה החייבת החודשית הממוצעת תקבע לפי שנת 2018 או שנת 2019 והירידה במחזורי הפעילות לפי חודשים מרץ-יוני. באמצעות מהלך זה גדל היקף העצמאים הזכאים למענק פי 2 ובמקום 300 אלף עצמאים, כעת הוא יינתן ל-600 אלף עצמאים.  
"אמש בשעות הקטנות של הלילה הושגה בשורה לציבור של חצי מיליון עצמאים. המחאה והתחושות הקשות שעלו מהשטח והנחישות של להב וראשי ארגוניה עשו את שלהם, והביאו את שר האוצר משה כחלון להוביל מהלך חשוב והיסטורי ערב חג הפסח, כאשר התקבלו כל דרישות להב להשוואת תנאי מענק הפיצוי לעצמאים בפעימה השנייה בחודש אפריל לציבור השכירים", מסר עו"ד רועי כהן נשיא להב, לשכת ארגוני העצמאים.
"גם סוגיית פיצוי שכירים בעלי שליטה קיבלה מענה", הוא הוסיף. "אני מבקש להודות לשר האוצר משה כחלון על התערבותו להסדרת הנושא ערב החג, זה מהלך שמבטא את האוזן הקשבת של השר למצוקה הקשה של ציבור העצמאים ורצון אמיתי לסייע להם לעבור את המשבר עם פיצוי ראוי שיאפשר להם לשרוד בימים קשים אלו. מדובר בצעד היסטורי בשינוי יחס המדינה לציבור העצמאים והשוואת זכויותיהם לציבור השכירים וכבר בחודש הבא עצמאים רבים שנפלו בין הכסאות יזכו לקבל פיצוי ראוי השווה לדמי האבטלה של השכירים. להב תמשיך להוביל את תהליך החזרת המשק לפעילות ולוודא שמגזר העצמאים ישרוד את משבר הקורונה ויחזור להיות הקטר המוביל של המשק הישראלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה