השוק

ישראייר ממריאה: תקבל סיוע מהמדינה בגובה 100 מיליון שקל

במסגרת קרן הסיוע לחברות גדולות הכוללת הלוואה בנקאית בערבות מדינה, אישר משרד האוצר לישראייר עזרה כלכלית בשל עצירת פעילות החברה בגלל משבר הקורונה. שאלת הסיוע לארקיע ולאל על טרם הוכרעה  
עינת שחק | 
ישראייר (צילום iStock)
אל על אמנם לא קיבלה עדיין סיוע מהמדינה סביב המכה שספגה כתוצאה ממשבר הקורונה, אך עבור ישראייר המצב שונה: במסגרת קרן הסיוע לחברות גדולות הכוללת הלוואה בנקאית בערבות מדינה בגובה 75%, אישר משרד האוצר לישראייר סיוע בגובה 100 מיליון שקל. 
הסיוע צפוי להינתן לישראייר לאחר החג, כאשר שני הבנקים המלווים את העסקה הם הבינלאומי ומזרחי. גם חברת ארקיע צפויה לקבל סיוע מהאוצר, אם כי מהלך זה טרם אושר. ככל שהדבר יקרה, צפוי הסיוע לארקיע להינתן אף הוא במסגרת הקרן לחברות גדולות. 
לעומת זאת, שאלת הסיוע לאל על טרם הוכרעה. אל על מבקשת מהמדינה היקף סיוע של 700 מיליון דולר, ואולם המגעים בין החברה למשרד האוצר העלו חרס בשבוע שעבר. כעת ההכרעה בנושא עברה לפתחו של רה"מ. 
הבקשה של אל על כוללת בשלב הראשון הלוואה בסך 350 מיליון דולר, ולאחר מכן ערבויות מדינה בסך של כ-250 מיליון דולר שישמשו אותה כבטוחות להתחייבויותיה לחברות שונות, ביניהן בנקים זרים וחברת בואינג, ממנה רכשה צי מטוסי דרימליינר. 
אחד מסלעי המחלוקת בנוגע לסיוע לאל על נוגעים לאי הסכמה מול הבנק המלווה לעסקה, דיסקונט, אשר דרש מהמדינה להגדיל את גובה הערבות לסיוע. בנוסף לדברי האוצר יש לשפר את הצעת תוכנית ההבראה של אל על אשר לפי שעה אינה מבטיחה את החזרה ההלוואה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה