השוק

התרסקות של 68%-80% בענפי התיירות, הפנאי והאופנה במרץ

נתוני בנק ישראל המתייחסים להיקף המסחר והפעילות הכלכלית בישראל במהלך חודש מרץ האחרון מעלים תמונה קודרת, בעיקר לענפים שנפגעו בגל הראשון של המשבר
רועי בהריר-פרל |  1
המפסידות מהמשבר (צילום pexels, freepik, unsplash)
העובדה שהמשק הישראלי במצב קשה ידועה ונהירה לכל, אבל בחינה של נתוני בנק ישראל המתייחסים להיקף המסחר והפעילות הכלכלית בישראל במהלך מרץ האחרון מעלה תמונה קודרת אף יותר מכפי שנדמה: ענפים רבים, בעיקר מאזורי הפנאי, לרבות מסעדות ובתי קפה, התיירות והטקסטיל בדגש על ענף האופנה, חווים בימים אלה משבר קטסטרופלי - והמספרים מדברים בעד עצמם. 
מחישובי הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי, על סמך נתונים של חברת שב"א (שירותי בנקאות אוטומטיים), עולה כי מאמצע מרץ ועד לסוף החודש התרחשה בענף התיירות ונופש צניחה של 47 מיליון שקל בסכום הכולל של העסקאות, בהשוואה לתחילת החודש - מה שמהווה צמצום של כ-75% מהענף בכל הנוגע להעברת כספים. 
צניחה דרמטית בהיקף ובשווי עסקאות האשראי נרשמה בסוף מרץ, וממשיכה להירשם, גם בתחום האופנה, אף על פי שהוא כביכול פועל גם במרחב הדיגיטלי. נראה שצרכנים קונים פחות בגדים כל עוד אין להם לאן ללכת איתם. 
המספרים גם כאן מציגים תמונה עגומה: בסוף החודש הוציאו הישראלים 31 מיליון שקל פחות על ביגוד מכפי שהוציאו בתחילת החודש, וגם פה נרשם צמצום של כ-75% מהענף. 
באופן טבעי, שווי העסקאות בכרטיס אשראי התרסק גם בענפי הפנאי, שכן המסעדות ואזורי הבילוי האחרים סגורים. הנזק לענף המסעדנות נאמד בירידה של 43-61 מיליון שקל. כתוצאה מכך ומהסגר המתמשך ברחבי הארץ, שמקטין מאוד את תנועת כלי הרכב בכבישים, גם שוק הדלק סופג פגיעה קשה, עם ירידה של כ-68% בעסקאות האשראי. 
נכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא ברור מתי תחל תכנית היציאה ההדרגתית מהסגר, מה שישיב לפחות חלק מהענפים לפעילות מסוימת. אך בינתיים, מצטברים במשק הישראלי הפסדים עצומים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בתי מלון פעילים ?
    ויקטורי 04/2020/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה מלונות פתוחים באיזור המרכז - צפון ?
    סגור